Büyüzoologdan al bilgiyi köşemize hoş geldiniz! İlk sayımızın şerefine hepinizin bildiği ve merak ettiği kutsal Anka kuşunu ele aldık. İyi okumalar dilerim!
Anka kuşu ve diğer bir adıyla kutsal anka kuşu ,görkemli kırmızı kanatlara sahip, ortalama bir ördek boyunda olan efsanevi bir yaratıktır. Genellikle turuncu,kavisli gagası ve uzun pençeleri ile tanımlanır. Uzun dağların doruklarında yaşadığı bilinse de özellikle Mısır, Hindistan ve Çin'de bulunur.
İstediği zaman yok olma ve tekrardan ortaya çıkma yeteneğine sahiptir. Temiz kalplilerin cesaretini arttırdığı,temiz kalpli olmayanların yüreğine korku saldığı söylenir.
Yumşak huylu bir yaratıktır. Genellikle uysaldır ve insanlara zarar vermezler. Yararlı bitkilerle beslenen uysal hayvanlardır.
Bedeni işlevini yitirmeye başladığı zaman alev alıp, tekrardan küllerinden doğar. -Büyücü dünyasının yanı sıra muggle dünyasındada sıkça kullanılan 'küllerinden doğmak' terimi buradan gelmektedir.- Bu suretle uzun yıllar hayatta kalmaya devam ederler.
Gözyaşlarının güçlü şifa verme özelliği vardır.
Ünlü Kahraman Harry Potter'a da oldukca yardımı dokunun anka kuşu hakkında Bay Potter;
"Onunla Profesör Dumbledor'un odasında tanıştık eğer o olmasaydı büyük ihtimal şuan büyücü dünyası bambaşka bir hal almış olurdu. Sırlar odasında çaresiz bir durumdayken anka kuşunun göz yaşı sayesinde basilisikin zehrinden etkilenmedim." dedi.
Buradan,profesör Dumbledor'u saygıyla anıp asalarımızı havaya kaldırıyoruz.
Lumos!
Başka bir Büyüzoologdan al bilgiyi köşemizde görüşmek üzere! Sihirle kalın.
-Astrea Melissa Lestrange
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dırdırcı (1. Sayı!)
Fanfictionİlk sayımızın şerefine, hareketsiz bir muggle futbol (topla oynanan bir spor) posteri hediye! (Sayı:1)