us,Again

16 4 10
                                    


Purple Blossom

.

.

.

.


" KORANG CEPAT AHH LARI LARI!! "


" SEBELAH KIRI TU WOIII!! SEMBUNYI CEPAT! "


" WEH AKU NAK PISTOL SATU AAAA!! "


" KUALI MANA KUALI NAK KUALI!! "


" WOI JANGAN BALING BOM KAT AKU LAH!! "

. . .

" KIM YAN, YOON JOO, KIM JIN-AE, CHOI HALIN SENYAP SIKIT APA KAMU BEREMPAT BUAT JERIT JERIT NI HAH??! " bebel satu suara yang datang dari arah bawah membuatkan empat empunya nama tadi diam dan mula mematikan benda persegi yang mahal terebut setelah 1 jam bermain game -- PUBG.

" Korang ahh ni bising sangat kan dah kena marah.. "

" Dia pon sama memekak mintak pistol.. " yang diperli mula sengeh sambil mengarukan kepala yang tidak gatal.

" Jom lah sambung buat homework ni balik kang tak siap.. " kata Halin menengahi peperangan yang berkemungkinan akan berlaku.

" Tapi an sikit je lagi kita nak menang huwaa baru nak naik rank " kata Jin-Ae mengeluh lalu baring di atas karpet berbulu warna purple yang lembut itu.

" Itulahh huwaa nak menang!! " kata Yan ikut berbaring disebelahnya dan bersiap untuk berguling.


" Aku pon nak me-


" AAA TAK DE TAK DE ALASAN JE KORANG NI DAH BANGUN SIAPKAN HOMEWORK TU!! ADA YANG KENA KUALI NANTI KANG!! " kata Halin jengah melihat tingkah ketiga tiga rakannya ini yang cuba mencari alasan dari menyiapkan tugasan mereka.


" Alaaaaaaaaaaaa " keluh mereka bertiga lalu mula memegang pen masing masing.

.

.

.


// SKIP //


.

.

.

" BYEEE KORANG HATI HATI JANGAN SAMPAI JATUH LONGKANG DEP-- "

" MULUT TU JANGAN HAWAU!! " kata Joo setelah mengeplak kepala Yan dengan buku ditangannya. Sebaik buku kalau benda lain tak tahulah kau Yan ¥_¥

" Adoii sakitnya. Bodoh jugak aku lepas ni.. " kata Yan sambil mengusap kepalanya.

" Bukan dah lama eh bodoh? " kata Joo tanpa berperasaan.

" Aku setuju AHAHAHAHAHHA " gelak Jin-ae menyetujui kata kata Joo.

" HIGH FIVE!! " Yan yang melihat hanya mempoutkan bibirnya kesal lalu melihat ke arah Halin yang senyum senyum sendiri melihat benda persegi yang mahal itu.

" Wui Halin chat boyfriend ke?? " tanya Yan sambil cuba melihat apa yang rakannya itu buat.

" Tentu.. " balas Halin sepatah membuatkan Yan bertambah kesal. Dah lah kena buli pastu tak dilayan. Takpe takpe nak merajuk.

" Apalah nasibku dibuli dan tidak dilayan hikss.. "

" Tabahlah..inilah kehidupan memang penuh penderitaan.. "

" Tak guna punya kawan PERGI BALIK AHH MALAM DAH NI!! " halau Yan setelah memberikan death glare.

" HALIN PERGI BALIK!! DAH DAH LERR CHAT DENGAN BOYFRIEND TUU!! PEMANDU KAU DAH SAMPAI TU!! " rip telinga Halin kerana padunya pembesar suara tersebut.

" Yelahh pekak boleh aku ni.. Btw BUBYEE YAN!! " kata Halin tidak lupa melambaikan tangan pada Yan, Joo dan Jin-ae lalu masuk ke dalam kereta mewahnya yang dipandu oleh bodyguardnya, setelah itu kereta mewah tersebut mula meluncur pergi.

" Korang dua ni tak nak balik ke nak tido luar sini? "

" Nak balik ah ni nampak sangat tak suka kitorang ye.. "

" Haah dah shuh shuhh aku nak tutup pintu.. " kata Yan lalu masuk ke dalam rumah.

" Rasa nak tendang je dia ni.. "

" Sama lah. Byee Joo aku balik dulu.. " kata Jin-ae lalu kereta mewahnya yang berwarna silver tersebut mula hilang dari pandangan.

















" Huh..aku berharap kami sentiasa bergini setiap hari.. "
















" Cik muda mari kita balik. Tuan Yoon dan yang lain menunggu kepulangan anda Cik muda.. "

" Baiklah.. "
















Special Thankss for wonwootandoori, frencyyan ,and minnyuuu for idea,cover and character ><






€=€





Jangan lupa vote, comment and share this story ¤^¤




Arigatou

Purple BlossomWhere stories live. Discover now