Purple Blossom.
.
.
.
" Apa kata lepas sekolah ni kita pergi jumpa Halin? " cadang Jin-ae pada kedua dua yeoja didepannya. Kalau korang bertanya sekarang ni waktu rehat dan mereka bertiga berada di kantin.
" Aku tak boleh pergi lah kena ikut mama pergi jumpa siapa entah petang nanti.. " kata Yan cuba melindungi kebohongan yang dilakukannya tanpa dicurigai mereka berdua.
" Aku pun tak boleh pergi. Hari ni sepupu belah appa aku datang.. " kata Joo dengan tenang walaupun hatinya tidak sampai hati untuk menipu.
" Uish alaa tak akan aku pergi sesorang. Tak pelah aku pergi nanti aku bagitahu Halin yang korang tak ikut sekali okeyy.. " kata Jin-ae lalu mula menikmati makanan dengan tenang diikuti mereka berdua.
Tapi ketenangan mereka terpaksa diganggu oleh suara suara jeritan dan teriakkan yang berpunca disebabkan sekumpulan manusia yang baru melangkah masuk ke dalam kantin.
" Cis mula dah. Cepat makan lepas ni kita masuk kelas.. " kata Joo pada mereka berdua.
" Tunggu! Dimana Halin? " tanya seorang namja yang berwajah seakan akan putera yang tersesat ke dunia biasa. Pppttt
" Halin tak datang.. " jawab Yan mewakili mereka bertiga.
" Dan jangan banyak tanya kenapa dia tak datang. Korang jom masuk kelas.. " ajak Joo pada mereka berdua. Bukan apa Joo memang tidak menyukai namja didepannya ini. Sejak awal namja tersebut menjadikan sahabatnya sebagai girlfriendnya hatinya mula tidak sedap kerana dirinya tidak mempercayai namja tersebut. Walaupun memiliki wajah yang tampan tidak semestinya hatinya seperti wajahnya bukan?
.
.
.
.
" Joo ah kau masih tidak sukakan Jaehyun tu ke? Cubalah terima dia sebagai seseorang yang sahabat kita Halin sukai.. " kata Yan pada Joo.
" Aku tak boleh lah. Aku rasa dia macam ada niat lain je.. " kata Joo runsing.
" Cuba buka hati kau sikit Joo -ya mungkin dia tak seperti apa yang kau dan kita bayangkan dulu. Tapi kalau memang dia ada niat yang jahat. Mari sama sama hajar dia HAHAHAA.. " gelak Jin-ae setelah berkata bergitu.
" Ahahah baiklah aku akan cuba terima dia untuk Halin.. " kata Joo tergelak mendengar kata kata Jin-ae
(-@&@-)
// SKIP BALIK //
.
.
.
.
" Ajushi hantarkan aku ke syarikat Halin ye.. " kata Jin-ae pada namja yang berusia sekitar 37 itu sambil membetulkan seragam sekolahnya untuk terlihat kemas.
YOU ARE READING
Purple Blossom
Fanfiction"There are moments when I wish I could roll back the clock and take all the sadness away, but I have the feeling that if I did, the joy would be gone as well." . . . . Start: 24 July 2020 End : Please Do Not Copy My Own Idea!