Hoofdstuk 4

7 1 0
                                    


M.A.X.I.M.E./.R.A.V.O.N

Een zachte klop op de deur haalt me uit mijn gedachtes. Ik schud mijn hoofd en draai bij het raam vandaan. 'Binnen' roep ik in monotoon. Eigenlijk zou ik liever "Ga weg" roepen. Het is nog veel te vroeg voor bezoek. Maar ik moet er toch maar aan toegeven.

De dag zou al beter gestart zijn als Hannah mij koffie had gebracht. Maar met haar ontslag is dat geluksmoment in de ochtend ook vertrokken. Ik zal van af nu af aan zelf koffie moeten halen. Een droge lach verlaat mijn mond bij de gedachte alleen al. Ik? Die koffie haalt. Nee, die taak zal ik door bonjouren naar Philip. Ik weet dat hij in de ochtend wel vaker langs lugubere koffiezaakjes gaat. Dan kan hij net zo goed ook een extra rondje doen voor mij. Tenslotte zit de koffiezaak waar Hannah altijd haar koffie haalde, recht tegenover mijn bedrijf aan de overkant van de straat. Alsof het zo had moeten zijn.

De deur van mijn kantoor wordt geopend. Philip verschijnt in mijn gezichtsveld. Samen met een flinke stapel enveloppen. Ik had verwacht dat hij de meeste sollicitaties zelf al had behandeld. Maar de brieven die hij in zijn handen mee draagt, bewijzen het tegendeel. Hij legt de stapel op mijn bureau neer, naast de andere twee toren hoge stapels, met verschillende gekleurde enveloppen.

'Post voor de, en ik verzin dit niet, "Handsome CEO van F&F" here you go' Philip legt de envelop bij de andere neer. Ik neem de moeite niet om naar de brief te kijken en duw het meteen in de papier versnipperaar. Met zo'n aanhef kan ik de brief zelf gewoon niet serieus nemen.

'Waarom nemen ze de moeite om een brief te schrijven, om vervolgens dat op de envelop te zetten?' ik schud mijn hoofd.

'Omdat je op de cover staat van deze week New York Topic?' antwoord Philip met een grijns.

Ik geef hen een veel zeggende blik die "Wat-heb-je-nu-weer-gedaan" uitstraalt.

'En waarom?' vraag ik hem. Ook al weet ik dat ik spijt ga krijgen dat ik het gevraagd heb. Philip houd een vinger in de lucht als teken dat ik even geduld moet hebben. Dan haalt hij zijn koffertje tevoorschijn. Waarvan ik weet dat hij alleen een laptop en zijn lunch erin vervoerd. Meer niet. Het gaat hem er waarschijnlijk om dat hij er op die manier zakelijk uit ziet.

Mijn ogen glijden over de enveloppen op mijn bureau. Ik pak uit nieuwsgierigheid een van de brieven op. Een groene envelop met gouden letters. Het uiterlijk alleen bevalt me al niet, waardoor ik niet de moeite neem om het te lezen. Ik laat de envelop, die ik tussen mijn vingers heb, vallen in de afvalbak naast het bureau. Met een verveelde blik kijk ik uit het raam naar buiten toe. In de weerspiegeling van het raam zie ik dat Philip een tijdschrift uit zijn tas haalt. Ik draai me weer terug naar het bureau en bestudeer het tijdschrift in zijn handen.

'Tada' Philip schuift het blad over mijn bureau naar mij toe. Ik laat mijn ogen over de voorkant glijden. Er valt niet te twijfelen aan het hoofdartikel van het tijdschrift. Mijn foto staat 3x vergroot op de cover, met als onderschrift. "CEO Maxime Ravon describes facts about himself".

'En wie heeft zonder mijn toestemming dit artikel aangeleverd? Ik kan mij niet herinneren dat ik dit armzalige roddel magazine feiten over mijn leven heb verteld?'

Philip kijkt snel een andere kant op. Ik pak het tijdschrift uit zijn handen vandaan en blader door naar de pagina die over mij gaat.
'Wat?' zeg ik verbaasd. Ik voel dat mijn kalmte langzaam verdwijnt wanneer ik verder lees. 'Maxime Ravon bekent relaties te eindigenen door ze een cadeau te geven naar keuze. Maxime Ravon verteld over zijn avond routine. Maxime blijkt verschillende dagcrèmes en nachtcrèmes te gebruiken. Maxime Ravon gebruikt plantaardige condooms?' ik laat het blad in mijn handen zakken en staar Philip emotieloos aan.

'Care to explain?' grom ik door mijn tanden door.

'Wanneer is nou de laatste keer dat je een interview hebt gegeven Maxime? Juist ja, echt wel een paar maanden geleden. En een beetje aanzoeten van verhalen kan echt geen kwaad. Tenslotte zullen fans van het klimaat je nu ook geweldig vinden' antwoord Philip enthousiast.

Precious Wishes (herschreven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu