Bir İrlanda şehir efsanesi olan Bansheeler söylenenlere göre ölümün habercisi olan perilerdir. Bu periler ölecek olan kişi ölmeden 2-3 gün önce aile bireylerine ve ölecek olan kişiye öleceğini anlatmak için şarkı söylerler veya bağırırlar. Onlara bu kaçınılmaz sona hazırlık yapmaları için zaman tanırlar.
Bazen tüm ailelerin duyabildiği bu sesi bazen yalnızca ölecek olan kişi duyabilir.
Bansheelerin belirli bir görünüşü yoktur, görünüşleri değişkenlik gösterebilir.
Tarihçiler, Bansheelerin ilk hikâyelerinin 8. Yüzyıla kadar uzandığı söylemektedir. Bu hikâyelerde kadınların günahkâr oldukları için Banshee olmaya mahkûm edildiği söylenmektedir.
Tüm Bansheeler iyi ya da kötü değildir. Biz insanlarda olduğu gibi iyi ve kötü Bansheeler vardır.
İyi Bansheeler genellikle büyüleyici ve kederli bir şarkı söyleyen güzel kadınlardır. Bu Bansheeler ölen kişiye yas tutarlar.
Kötü Bansheeler ise genellikle korkutucu görünümlüdürler. Yaptıkları sesler ise genellikle sizi ürkütür ve uyarmak amacından çok ölen kişinin ölümünü kutlamak içindir. Bilinene göre bu kadınlar yaşamları boyunca o aileden nefret ederler ve bunun için de bir sebep vardır.
Efsaneye göre her ailenin bir Banshee perisi vardır...
Bazı masallara göre, bir hayat almaktan zevk alan kötü Bansheeler vardır ve kurbanlarını aktif olarak ararlar. O kişiyi bulduklarında ise kişinin intihar ettiği veya delirdiği noktaya kadar beklerler. İnsanları parçalara ayırabilen Bansheeler bile vardır. Bunlar bazı korku filmlerine de konu olmuştur
Bunun dışında Bansheeler ölüm getirmez, sadece ölümün habercisi olurlar.