Bölüm 1

112 11 8
                                    

"Îyi işti Aderire.*"

"Beklediğimden daha çok tatmin oldum."

Bu süre zarfında bir kedi gibi sakindi. Kalbi dakikada altmıştan daha fazla atmamıştı.

***

Claps sıcak bir duş alıp sonra yatmayı umuyordu. Umduğu gibi de oldu. Sıcak duşunu aldı. Yatağına tam kendini bırakacaktı ki ilaçlarını almadığını fark etti. Son iki gündür zihni çok yoğundu ve bunu düşünecek kadar zamanı bile olmamıştı.

"Kahretsin." diye mırıldandı.

Oysa doktoru ona her gün düzenli olarak ilaçlarını kullanmasını söylemişti. Yatağının tam karşısında duran aynalı küçük bir dolap vardı. İlerledi. Aynaya bakmamayı umuyordu. O çöken suratı, göz altlarında oluşan morluklar... Claps hızla, ritmik adımlar ile daha çok ilerledi. Ani bir el hamlesi tüm o korkuyu bastırdı.

Dolabı açınca ilaçlarını görmek, suratında uzun süredir yayılmayan, içten bir tebessüm yaymıştı. Bir alt kısımdaki su şişesini alıp tek hamlede kafasına dikti. Artık uyuyabilirdi.

***
*Italyanca, Aderire "Katil" demektir.
_________________________________________

Bölüm 2

(5 yıl önce)

"Marquis Willy." dedi, vahim bir ses tonuyla, Claps.

"Evet benim ve neden buradayım?"

Sesi daha çok şaşırmış gibiydi. "buena actuación*" diye düşündü Claps.

"Neden burada bulunduğunuzu gayet iyi biliyorsunuz diye düşünmüştüm ama belli ki yanılmışım. Pekala ben size hatırlatabilirim. Bir insan öldürdünüz."

"Yo, hayır! Siz delirdiniz mi?"

Claps bu tepkiden sonra daha yavaş gitmeye karar verdi.

"Öncelikle ben Doktor** Claps"

Kısa bir ara vermenin iyi olacağını düşünerek biraz bekledi ve gözlerini masaya dikti.

"Kriminolog'um. Aynı zamanda adli suçlar, failler gibi durumlarda polis ile çalışırım. Ama daha sonrası polislerde."

Son cümleyi ona bakarak söylemişti.

"Anlamıyorsunuz... B-ben gerçekten hiçbir şey yapmadım."

"Açıkçası bu klişe sözlerden biri. Bunu kime sorsanız aynı cevabı alırsınız. Şimdi konuya gelelim. Lola Scott."

Claps, ne tepki vereceğine bakmak için gözlerini suratına dikti.

Marquis... Cevap, tepki veya benzer hiç bir şey belli etmiyordu. Suratı aynı şaşkın, kaygılı bakışlarla kaplıydı. Claps acıyan gözler ile bu sefer ellerine baktı. Masaya kelepçeli olan elleri... Hâlini; kölelere benzetmişti.

***

*İspanyolca, güzel oyunculuk.
**İtalya'da Üniversite mezunu olan ve fakülte farkı gözetmeksizin "Doktor" ünvanı verilir.

_________________________________________

Polisiye romanı yazmak hep hayalimdir. Mantık hatası, yazım yanlışı, çelişki gibi faktörler fark eder iseniz bana bildiriniz.

💚

1÷4=? SON 4Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin