🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Kepala ditoleh kekiri kekanan, kaki laju berlari tanpa hala tuju, beg sekolah dipeluk sambil itu air mata jatuh ke pipi.
Rambut biru itu ditiup angin, kakinya gagah untuk melajukan larian tanpa henti, walaupun nafas tercungap cungap minta dihentikan.
“ dont run! ” jerit seorang lelaki bertubuh gempal yang sedang mengejarnya.
Suara tangisannya yang tadi hanya perlahan kali ini bertambah kuat akibat takut dengan apa yang bakal terjadi pada dirinya.
“ hey girl! ” jerit lelaki itu sekali lagi, namun perempuan itu tetap dengan pendiriannya, untuk lajukan lagi lariannya walaupun dia tahu dia tidak mampu lagi.
Pokok pokok yang berada disepanjang jalan itu perlahan lahan berdayu ditiup angin.
Apabila melihat lelaki tadi sudah tiada, dia terus berhenti dan melutut diatas tar jalan, sekuat hati lututnya dihempas hinggakan tercalar lututnya disebabkan tar jalan itu.
Telapak tangannya dijatuhkan ke tar, dia menghadap tar itu dengan penuh lelah, penat, peluh menitik, air mata yang dari tadi mengalir.
Selepas menenangkan diri dia terus duduk dibawah pokok yang besar, beg sekolah dicapai lalu dipeluknya erat.
“ hiks! Eomma ” raungnya sendiri dengan tangisan.
Dadanya dipukul sekuat hati, dia benci keluarganya yang suka ikut kehendak mereka sendiri. Apalagi kawan sekelasnya yang suka menyindir, dan suka membulinya, nasib saja Juhyun ada sebagai tempat meluah.
Apabila telephonenya berdering, lantas air mata diseka apabila Juhyun yang mengcallnya.
“ yahh! Annyeong where are you Ryujin ahh ”
Suaranya yang riang itu membuatkan Ryujin serba salah untuk meluah, dia seakan akan tidak rasa masa itu sesuai untuk meluah.
“ ahh, haha aku dekat ni hah bilik ” nadanya cuba dikontrol supaya tiada apa yang membuatkan Juhyun musykil pada dirinya.
“ aigoo kau rehat eh? Baru nak ajak kau lepak, mari lah datang rumah aku ”
Mulutnya ditekup, air matanya berjuraian keluar, dia tidak mahu bunyi itu dikeluarkan pada talian sekarang.
Mahu saja dia memberitahu perkara sebenar pada masa sekarang, namun dia tidak mahu rosakkan mood Juhyun begitu sahaja.
“ yahh Ryujin ” panggilnya pada talian.
“ Juhyun ahhh, hari ni tak dapat, esok boleh? Hari ni aku perlu ke sauna ” jawabku dengan nada sedikit terketar.
“ really? Ohh okay see u tomorrow at school ”
Panggilan terus dimatikan, Ryujin memeluk lututnya kuat, segala tangisan dia hamburkan disana.
Kalau lah masa masa sekarang ni ada penemannya, kalau lah sekarang ni ada yang tenangkannya, kalau lah sekarang ni ada tempat meluah dia berharap benda itu akan terjadi.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Kakinya dihayun hayun, pandangannya dilempar kearah taman yang sungguh mekar bunganya, dia berharap dia akan semekar itu namun dia sentiasa layu, dia tewas untuk perbaiki setiap inchi dirinya.
Perlahan lahan buaian itu dihayun mengikut rentak kakinya yang sedang menghayun buaian itu.
Fikirannya buntuh, melayang jauh entah kemana, dia mungkin akan tidur disauna untuk 3 hari sementara dia mencari kerja.
Ya itu harapan terakhirnya, sauna dimana dia akan tidur, dan dia akan cari kerja dimana dia akan dapat bayar segala tanggungannya.
“ Ryujin! Annyeong! Nah ” Juhyun duduk dibuaian sebelah lalu menghulur roti dan banana milk kearahnya, namun dia hanya geleng.
“ aku kenyang lah Juhyun ” senyunnya sambil menggeleng, tidak apa tipu sunat, walaupun dia hanya sarapan dengan air mineral free di sauna dia tetap rasa tidak mahu makan.
“ kau kenapa huh? Aku bagi ikhlas tahu, ambil lah apa yang nak dimalukan lagi, kita dah kawan selama 3 tahun aku tahu segala kisah kau, take it ” bebelnya membuatkan aku tertawa kecil.
“ arraseo arraseo ” roti itu dicapai, dan dimasukkan pada beg yang berada di belakangnya.
Juhyun perlu tahu yang tidak semua Ryujin luahkan padanya.
“ i want to ask you, kenapa kau pucat? Kau demam? ” soalnya, laju kepalaku geleng.
“ ani, aku penat je ni, lagipun akhir akhir ni aku banyak homework ” jawabnya.
“ hmm, that so aku pun banyak kena bagi homework, benci lah tak satu kelas dengan kau ” kata Juhyun, mulutnya dipoutkan.
Ryujin ketawa ceria, walaupun banyak benda yang dia perlu luahkan, tapi dia tidak sanggup rosakkan mood Juhyun begitu sahaja.
Dan dia patut sedar yang dia juga perlu pendam sendiri, dia tidak perlukan perhatian orang lagi, dia layak bersendirian.
“ Juhyun, i need to go, see you ” lambai Ryujin, dan disambut Juhyun.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Guys! My new fanfiction came out, this is the new one.
Came to support me! I need your support!
Luv my readers👉👈😢
YOU ARE READING
My Tutor • Shin Ryujin
Fanfictionpublish: 21/07/2020 end: ??? " you always with me, you the one who save me from died, you the one who always make me happy, you the one who try make me smile " " when i cry you comfort me, when i sad you always do the joke then laugh with me, so ple...