🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Lengannya ditarik kasar hingga ke rooftop sekolah, sempat di berdecit dengan bodyguard Appanya itu.
“ i told you dont run yesterday ” katanya, Ryujin hanya menjeling tajam.
“ i have my place dont worry ” jawab Ryujin lalu menarik lengannya kasar.
“ i dont care, you need to follow me after school, back your home ” cermin mata hitam dinaikkan ke kepala.
“ dont take, me i will walk by my self ” dia tidak berkata lagi, sebaliknya dia hanya turun daripada rooftop.
Ryujin mengeluh berat, susahnya bercakap dengan manager Appa sendiri, kena pula dia tu orang putih aishh susah.
Lengan itu digenggam, sakit, lenguh, pelbagai rasa dilengannya akibat ditarik kuat.
Ryujin ligat memikir keputusan terakhirnya untuk membunuh diri, dia buntuh untuk hidup sebegini lagi.
Dirinya seperti kereta kontrol yang dikontrol oleh tuannya, dia seperti tidak bebas untuk menjadi burung yang berterbangan.
Perlahan lahan kakinya menuju ke hujung rooftop, tangannya didepakan, matanya dipejam erat.
“ kalau ini memang nasib aku perlu terima, kalau ini adalah takdir aku perlu terima dan kalau in- ”
Beg sekolahnya ditarik oleh seseorang membuatkan dia kebelakang.
“ gila ke apa? Kau rasa bunuh diri ni cara yang sesuai untuk kau?! Macam tu?! ” Jerit seorang pelajar lelaki, rambutnya kelabu biru itu ditiup angin.
Ryujin hanya menunduk bawah, ya betul dia salah jika dia tinggalkan masalah itu dengan tamat kan riwayatnya.
Tapi masalahnya dia siapa nak masuk campur hal Ryujin , dia bukan tahu apa yang telah Ryujin lalui.
“ who are you? ” matanya cuba untuk memandang gerangan yang berada didepannya.
Dia mengeluh.
“ i'm sorry for mad you, aku Choi Beomgyu kelas A-5,1 ” Ryujin hanya angguk, satu umur dengannya, tapi beza kelas, dia kelas pertama manakala Ryujin kelas kedua.
“ nah its okay, thanks for saving me ” senyum Ryujin, Beomgyu hanya membalas senyuman itu lalu turun ke kelas.
Ryujin memandangnya pelik.
“ dia selamatkan aku, dari bila lagi dia dekat sini? Dah lama ke? ” soalnya sendiri.
Ryujin mengangkat bahu, dia hanya membuat keputusan untuk memikirkan hal tersebut pada lain hari.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Shin Ryujin
>
>
>Diary merah itu disimpan.
Arghhh otak masih lagi ligat berfikir walaupun sudah berapa jam berlalu.
“ Choi Beomgyu? ” sebutan itu dikeluarkan tanpa sengaja.
Kepalanya disandar pada kerusi belajar miliknya.
“ SHIN RYUJIN! ” jerit Appa, pintu dikuak kasar tanpa belas kasihan.
“ kau pergi mana semalam huh! Aku dah cakap kan jangan pernah keluar rumah! ” leherku dicekik kuat dan dilepaskan kasar.
“ wae! Kalau Ryujin dirumah sekali pun tiada siapa yang akan layan! ” jerit ku kembali lalu berdiri dihadapannya.
“ mulai esok jangan sesekali keluar rumah, i pay tutor for your school home dont ever get run ”
“ what you said?! You pay a tutor for me! How dare you! ” jeritku dihadapan mukanya.
Pakk!
Kepala ku terteleng kekiri, lantas tangan memegang bekas tamparan dipipi.
“ dont you dare to high voice infront me, and you dont get a free time anymore, school at home, everything at home dont ever get out ” kata Appa lalu keluar daripada bilikku.
“ arghhh! Why you is my father! I hate it very much! ” kakiku hentak hentak pada lantai.
Ada kaya tapi tidak bahagia, ada miskin tapi bahagia, i told you all, kaya tidak semestinya bahagia.
Air mata diseka kasar.
Nombor milik Juhyun di tekan.
“ annyeong Juhyun yah hiks ”
“ wae?! Ryujin shii ”
“ Appa tak benarkan aku keluar, dan mulai esok aku sekolah dekat rumah ”
“ bwo?! Noooo! So what your plan? ”
“ i think this is the best way, i cant hold it anymore ”
“ i will support you, dont cry nae ”
“ arraso, i will call you when i'm free annyeong! ”
“ nae arraso, annyeong ”
Tubuh dihempas kekatil, kalau aku bunuh diri tadi aku takkan hadap lagi semua ni, dan aku dah tak hidup.
“ how can i hold it with no tears no sad, i cant ” kataku sendiri sambil memandang atas
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Appa memandangku tajam, bread dimasukkan kedalam mulut.
“ remember what i said dont try to- ”
“ run from this house i know dude ” potong Ryujin lalu memandang Appanya sekilas.
Eomma yang menuang air itu diendahkan.
“ Ryujin tutor tu akan sam- ”
“ sampai tak lama lagi, stop talking i hate it ” potong Ryujin sekali lagi.
“ dont try to make my anger come Ryujin. ”
“ kenapa? Kalau Appa marah sekali pun ada Ryujin kesah? Just stop talking i hate it mark my word ” balas Ryujin, baru hendak menyuap roti pipi Ryujin ditampar.
Ding dong
“ sir, he come ” kata bodyguard Appa.
“ hmm ” Appa terus berdiri dan menuju ke pintu.
Sebaik saja selesai mereka berborak, Appa terus membawa nya ke meja makan untuk breakfast sekali.
“ Ryujin this is your Tutor, dont be rude arraso ”
Aku memandang siapa dihadapannya.
“ Choi Beomgyu? ”
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Hmm.
Enjoy this new chapter! 👉👈
YOU ARE READING
My Tutor • Shin Ryujin
Fiksi Penggemarpublish: 21/07/2020 end: ??? " you always with me, you the one who save me from died, you the one who always make me happy, you the one who try make me smile " " when i cry you comfort me, when i sad you always do the joke then laugh with me, so ple...