- sweet revenge , two 🍷

127 20 2
                                    

dua tahun kemudian ,

baju kemeja yang telah digosok yuta pakai. areum tersenyum melihat suaminya . akhirnya yuta berjaya menjadi seorang ceo menggantikan ayahnya.

" awak , sini areum pakaikan tali leher tu. nanti senget. " yuta tersenyum dan menyerahkan tali lehernya kepada areum. matanya tidak lepas dari memandang areum.

" kenapa tengok saya macam tu? " yuta mencuit hidung mancung milik isterinya.

" nothing. mungkin sebab sayang saya ni terlalu comel? jangan buat kerja berat tau? even awak tak mengandung , jangan sampai sakit lagi. " areum tersenyum dan mengangguk laju.

seperti biasa , sebelum yuta pergi kerja , satu ciuman areum hadiahkan dipipi. manakala yuta hadiahkan satu ciuman di dahinya.

" kerja elok - elok. " yuta mencapai beg bimbitnya dan berjalan keluar dari bilik.

" ma , yuta pergi kerja dulu ya? jangan bagi areum buat kerja berat tau? " puan nakamoto tersenyum. areum tersenyum dipintu melihat kereta yuta perlahan-lahan keluar dari perkarangan rumah.

" tak payah nak senyum sangatlah! tu kain aku taknak kau basuh guna mesin. jemur kat ampaian jangan guna mesin pengering faham? " areum mengangguk.

" faham mama. " bila yuta tiada di rumah dirinya tidak ubah seperti seorang bibik.

" ah , satu lagi. petang nanti kawan - kawan aku nak datang. jangan pandai-pandai nak mengaku kau tu isteri yuta , faham? " areum mengetap bibirnya.

sampai macamtu sekali?

" faham ke tidak! "

" fa–faham mama. "

×××

" hai lalisa! nama saya areum. "

  " lisa jangan lari nanti jatuh! lisa degil lah! nanti jatuh! hey areum panggil ni! "

" lisa , nanti kan bila kita kahwin , kita naik satu pelamin tau? "

  " nanti areum pun nak jadi fashion designer! macam lisa hehe! "

  " we're bestfriend ever after! areum sayang lalisa! "

" miss? we're here already. " wanita itu memandang pemandu grab tadi. kad kredit diserahkan.

  " thank you. " kakinya melangkah keluar dari kereta grab itu . syarikat besar dihadapannya dipandang lama.

senyuman sinis mula terbit dibibir.

" i'm back , yootae. "

×××

" babe! lalisa! " lisa tersenyum melihat wanita yang berlari kearah dirinya. mereka berpelukan sekilas.

  " kau selalu tak inform aku kan kalau nak balik? jom? minum? "

" where? " soal lisa.

  " cafe? the best cafe both of us always go in the past– "

" come on rosé . banyak banyak tempat cafe you pilih? no class. let's go to the bar. dah lama aku tak minum dengan kau. " rosé memeluk bahu lisa.

  " jom. "

wine diteguk sedikit demi sedikit. rosé tersenyum memandang lisa.

" i still can't believe you're one of the best model in france. you have changed alot. kau berbeza dengan lalisa yang aku kenal , seven years ago? " lisa tergelak.

  " apa kurangnya kau rosé? kau pulak still sama chaeyoung. still the same as seven years ago. " rosé tergelak. wajah lisa dipandang.

" apa yang buat kau balik sebenarnya? aku tertanya-tanya lah lisa. i mean , bukan aku taknak kau balik atau apa , just– kau ada kehidupan yang baik dekat france. "

  " aku balik sebab– yuta. "

" then how about bambam? he still love you , lisa– "

  " god please. aku cuma cintakan yuta , faham? nothing to do with bambam. aku tak cintakan dia. " wine merah diteguk lagi dan lagi.

" then how about areum? kau tahu dia isteri yuta right? she say yang korang grow up together. " lisa mengeluh.

" rosé look. aku dah taknak jadi yang kedua faham? everytime i'm with her , everyone else will pay attention to her only! habis aku? aku tunggul kayu? "

  " aku dah serik rosé. kenapa semua dia dapat? kasih sayang omma appa dia dapat. habis aku? aku yang asyik dibandingkan dengan dia. "

" and tak kiralah macam mana pun cara dia. yuta tetap akan jadi milik aku. mark my words. "

×××

areum tersenyum sendiri melihat yuta berhias dihadapan cermin meja soleknya. dari tadi lagi , menilik yang mana satu tali leher yang dia patut pakai.

  " sayang . janganlah asyik senyum. baik tolong saya pilihkan tie ni. " areum tergelak kecil dan berjalan mendekati yuta.

tubuh yuta dipeluk dari belakang. wangi. walaupun yuta belum memakai perfume , wangian maskulinnya masih boleh areum hidu.

  " suami saya tak perlu pakai tie pun. pakai tshirt pun dah kacak. " yuta tersenyum dan menoleh. hidung areum dicuit.

" sejak bila jadi mulut manis ni? " areum tersengih. blazer dipakaikan kepada yuta.

  " look? tak perlu tie pun dah kacak. tak boleh kacak sangat , nanti orang tengok suami saya ni. " bibir areum dikucup sekilas.

" jangan nakal-nakal dekat rumah tau? "

  " yelah awak. tak perlu pesan. bila je saya nakal? saya budak baik lah. " yuta tersenyum hujung bibir.

" yuta , areum bangga dengan awak. i love you , nayuta. " kedua - dua belah pipi areum ditekup. dicium bibir isterinya itu.

  " nado. thanks for always being a good wife for me. yuta tak kisah kalau kita masih belum dapat zuriat , asalkan kita bahagia berdua kan? " mereka berpelukan erat.

" yuta! cepatlah mama taknak lambat! kamu akan terima anugerah malam ni. " puan nakamoto sempat menjeling areum yang tersenyum.

  " hati - hati bawa kereta ya? mama dengan yuta nampak sepadan. betul lah kalau awak kata awak ni macam mama– "

" dah anak aku. memang macam aku. cepat yuta. " puan nakamoto berjalan pergi terlebih dahulu.

  " kunci pintu ya? yuta pergi dulu sayang. annyeong. " areum melambai kepada yuta.

dia bangga dengan lelaki itu . walaupun yuta pernah melakukan kesalahan kepada dirinya , dia masih ada sikap ingin bertanggungjawab terhadap areum.

tbc

next chapter akan jadi the start point of kemusnahan rumah tangga mereka 🔥

[OG] SWEET REVENGE ; jeong jaehyun Where stories live. Discover now