puan nakamoto tersenyum melihat yuta berjalan naik ke pentas. dia mendapat gelaran ceo yang terbaik diantara semua ceo yang berada di korea.
" pertama sekali , saya nak ucapkan terima kasih kepada orang yang dah lahirkan saya which is my mama. " puan nakamoto tersenyum dan ketawa bila ramai orang mula mengambil gambarnya.
" secondly , saya nak ucapkan terima kasih kepada adik saya serta staff - staff company yang sudi berkerja dengan saya di limitless entertainment. "
" untuk masa hadapan , saya akan cuba jadi seorang chief executive officer yang lebih baik dari sekarang. terima kasih. " ramai orang menepuk tangan saat yuta berjalan turun dari pentas.
" yuta , yuta . kenapa you tak sebut nama i? the one who always support you? " bibir merah itu tersenyum sinis.
" mama nak pergi berbual kejap. nak makan ke minum ke , pergilah dulu. " oleh kerana dahaga , yuta terus pergi ke meja panjang dimana terdapat pelbagai jenis wine serta makanan .
" congrats yuta. " yuta tersenyum kepada orang-orang yang menegurnya.
" congrats baby. i'm proud of you. " lengan yuta diusap-usap. yuta terus menoleh dan menepis tangan wanita itu.
" la-lalisa? you are , lalisa? " lisa tersenyum manis . lisa ketawa kecil melihat wajah yuta yang terkejut akan kehadiran dirinya.
" kenapa you terkejut sangat ni? why? you tak expect i balik sini right? i know that. kenapa you tinggal i sorang - sorang dekat france? i miss you so much baby- " yuta sempat memegang tangan yang hampir-hampir memeluknya.
" lisa please. ramai orang lah dekat sini. jangan buat perangai faham? and i dah bagi semua yang you nak. you nak apa lagi? tak cukup lagi rumah , kereta and duit? you pun ada kerjaya kat sana. " lisa mencemik manja.
" but i miss our whole memories dekat france dulu. everything you've done to me. i miss all of it , yuta. " yuta menepis tangan wanita itu.
" look , kita dah tak ada apa-apa okay? and i dah ada areum. you know that right? takkan you sanggup nak rampas suami kawan baik sendiri kan? " lisa mengepal penumbuk. memang semua tempat dia pergi perlu ada nama areum?
" i takkan pernah mengalah yootae. wait and see. you akan jadi milik i nanti , faham? i'll make you knee down to me. "
×××
areum hairan . mengapa yuta begitu senyap semenjak balik dari majlis tadi? masuk bilik terus capai tuala dan pergi ke bilik air.
" nak cakap dia tak terima anugerah , dia dapat je. takkanlah still sedih? " yuta yang baru sahaja keluar dari bilik air dengan lengkap berbaju tidur dipandang.
" awak , yuta , awak okay tak? " yuta memandang areum sekilas dan tersenyum.
" saya okay- "
" nak tipulah tu. habistu kenapa awak asyik senyap semacam? ha mesti ada sesuatu awak nak sembunyikan daripada saya kan? " yuta terus merebahkan badannya keatas katil.
wajah areum ditatap lama dalam posisi mengiring. kepala isterinya itu diusap-usap dengan lembut.
" entah. mungkin saya cuma rindukan awak , sayang. " areum mengerutkan dahinya.
" kan hari - hari awak tengok muka saya ni . tak bosan? siap rindu bagai. " yuta tersenyum.
" tak. tak bosan. tapi kalau soal rindu , ni rindu lain tau. rindu yang agak- "
" jeongmal? " yuta mengangguk. areum terdiam seketika . sebenarnya dia cukup takut , dia takut kalau-
dia dah tak ada peluang nak mengandung.
×××
areum tersenyum sendirian. kopi yang dibuatnya itu diletakkan keatas meja makan bersama dulang.
" mama? mama nak makan apa? areum- "
" tak payah nak baik sangatlah dengan aku! " areum terdiam . dia tidak faham kenapa mama yuta begitu membencinya .
" apa kau buat dengan yuta semalam? " areum terkedu. matanya dikedipkan berkali - kali.
" tak buat apa-apa pun ma-mama. " areum membasuh tangannya di sinki . puan nakamoto memerhatikan gelagat areum yang agak sedikit malu dengan pertanyaan nya.
" aku bagitahu kau ya , hwang areum. kalau kau memang mandul , aku takkan teragak-agak untuk suruh yuta kahwin lagi seorang faham? "
areum tahu. areum tahu ini yang mama yuta akan katakan kepadanya. dia hanya mampu mendiamkan diri.
" morning ma. " areum mengelap airmatanya laju dan menutup pili air . lalu dia berjalan kearah meja makan .
" morning sayang. " kepala isterinya dikucup bersama senyuman manis. areum tersenyum kepada yuta .
" awak nak makan apa? "
" apa apa pun boleh. " areum terus mencedok nasi goreng kimchi dan meletakkannya dihadapan yuta bersama secawan kopi.
" ma , papa mana? "
" entah. awal pagi lagi dah keluar. "
" la sayang duduklah. kenapa berdiri? " areum menggelengkan kepalanya lalu memberikan senyuman manis dan mengusap bahu yuta.
" awak makanlah. saya nak jemur kain kejap. nanti saya teman awak buat kerja ya? " yuta mengangguk lalu membiarkan areum pergi.
" yuta , mama- "
" ma , kalau mama nak cakap pasal areum takpun pasal zuriat. sorry but yuta taknak dengar . " puan nakamoto mengeluh berat.
" yuta! this is serious tahu tak? siapa nak jadi pewaris nanti? kawan - kawan mama dah ramai yang tanya mana cucu- "
" ma , nak buat apa pewaris? yuta ni lambat lagi nak mati tahu tak? lepastu cakap dekat kawan-kawan mama kalau nak baby sangat buatlah sendiri. areum tu bukan kilang. " yuta berdiri dan berjalan pergi meninggalkan puan nakamoto.
" ah! apa yang dia sayang sangat dekat perempuan miskin tu pun aku tak tahu! " puan nakamoto mengepal erat tangannya.
" aku takkan biarkan dia bahagia dengan anak aku. takkan sesekali. "
tbc
ala mama yuta jeles la tu takde orang sayang- ops! don't worry yeorobun , cerita ni tak ada kaitan dengan kehidupan sebenar tau? so don't take it serious.
lav you!
YOU ARE READING
[OG] SWEET REVENGE ; jeong jaehyun
Roman d'amour; why did i met you? and why did i met him? hey , enjoy my sweet revenge. ❝ let's do this together , darling. your sweet taste belongs to me , hwang areum. ❞ - jeong jaehyun. start ; twenty of july , 2020 . end ; one day . ©️ yukheiamorist original...