Kapitel ett • Killen i mina drömmar

37 0 0
                                    

Clary gick till skolan en måndags morgon, och hon ser att en kille står och stirrar på henne vid macken. Men han försvann och hon glömde honom snabbt.

Efter skolan så tar hon en omväg hem eftersom hon gjorde sällskap med en kompis. När deras vägar skils åt så ser hon att en bokhandel har öppnat. Hon blir nyfiken och kliver in. Affären består av väggarna med bokhyllor fulla med gammal böcker. En man stod vid kassan och frågade om han kunde hjälpa henne med något. Hon svarade ja.

"Har ni någon bok om gamla myter. Typ om häxor och sådant, jag har det som läxa och jag tycker att sådant är intressant så varför inte köpa en bok åt mig själv." Sade hon och log mot den gamle mannen.

Mannen tog fram massa böcker hon fick titta bland. Efter en stund kommer en kille in i rummet som hon får ögonkontakt med. Hon tappade böckerna hon höll i.

"Du..." säger hon. Hon känner genast igen honom. Det är killen från macken tidigare idag. Hon känner inte endast igen honom ifrån morgonen. Men vart mer kan hon ha sett honom... Killen måste ha varit i hennes ålder. Han säger:

"Pappa, det är hon." Han lät säker. Men vadå hon? "Det är hon i mina drömmar" det var där hon kom på det. Hon hade drömt om honom. Mannen knäpper med fingrarna när hon fort springer mot dörren. Dörren gick inte att öppna. Hur kommer det sig? Mannen tog fram tre stolar. En till mig, hans son och han själv.

"Clary, vi måste prata" sa han. Hur kunde han veta mitt namn?

Jag är en besvärjareWhere stories live. Discover now