// Autors note: Alle personages (behalve Alyss, Rose, Katelyn en nog een paar mensen die er in de loop van het verhaal bijkomen) zijn natuurlijk van J.K. Rowling en niet van mij.//
©Niet kopiëren, dit verhaal is van mij. (En een beetje van JKR, lees hierboven.^)
1977:
Lily! Lily, kom snel! Volgens mij komt er een uil aan." Zodra ik dat hoor, vlieg ik naar beneden. Mijn uil! Eindelijk. Niet dat er zo veel belangrijks in die brieven staat, maar nu gaan we weer naar de Wegisweg. En gingen ze naar de Wegisweg, dan zag ze haar vriendinnen weer. En zag ze haar vriendinnen weer... Nou ja, je snapt het wel. Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ze moest roepen als ze een uil zag, want dan weet ik het meteen. Het was nu wel mijn zevende jaar op Zweinstein, maar toch zou m'n moeder nooit zo opgewonden raken als andere moeders als ze een brief van Zweinstein zag. Ze was en bleef immers een dreuzel. Niet dat ik er mee zat. Maar toch... Hijgend kom ik aan in de woonkamer en kijk naar buiten. Er vloog inderdaad een uil op hun huis af! Ik ga in een stoel zitten en wacht af. Gelukkig duurde het niet lang voordat de uil er was. Hij was zo slim geweest om buiten te wachten tot ik hem van zijn last kwam verlossen, zodat niet mijn hele familie(Nou ja, eigenlijk alleen Petunia)in paniek raakte. Snel kijk ik de brieven door. Een brief met alle benodigdheden, een brief over hoe belangrijk dit jaar wel niet was en nog een brief met wat saaie dingen. Die kijk ik straks wel even door. Ik leg ze op tafel en begin te praten. "Mam, we moeten nu wel naar de Wegisweg om nieuwe spullen te kopen." "Ja, dat snap ik schat," antwoordt mijn moeder terwijl ze de brieven las.
"Zeg liefje, wat is een hoofd monitor?" Hoezo wilde ze dat nou weten?
"Ehm, iemand die een soort hulp is. Je hebt er twee van. Hoezo?"
"Nou ja, hier staat toch dat jij het bent geworden, of niet soms?"
"Wát?!" Snel loop ik naar haar moeder en pak de brief uit haar handen.
"Best Lily Evans, hierbij een belangrijke mededeling voor u," lees ik. Daarna kwam een hoop onzin, en toen...
"We hebben het genoegen u mee te mogen delen dat u hoofdmonitor bent geworden dit jaar." Ik ben hoofdmonitor! Langzaam besef ik het. Wauw... Een mega eer! Hoofdmonitor zijn is super belangrijk.
Met wie samen zou ik het zijn? Snel scan ik de brief.
En dan zie ik het.
"U mede hoofdmonitor is James Potter."
Hij? Hoe kan hij hoofdmonitor zijn geworden? Dat was gewoonweg onmogelijk. Dacht ik. Want blijkbaar was het wél mogelijk. Het bewijs lag hier immers op tafel.
Ik ga weer zitten en bedenk dat ik niet zeker wist of ik hier blij mee moest zijn...
JE LEEST
I will be yours forever~ HP fanfic, Lily en James
Fanfiction"Lily, we wéten dat je hem leuk vindt." Ik bloos. Het is zo. Ik vindt hem leuk. De drie meisjes om me heen kijken me verwachtingsvol aan. "Ga je het hem vertellen?" "Ja." En pas dan, als ik het hardop zeg, weet ik dat ik het ook echt ga doen. Ik...