' 01

1.3K 203 69
                                    

eunji

" baaaaa ! " terjah seseorang dari belakang . nak terlondeh skirt aku ni . ok gurau .

" jangan la main sergah sergah orang macam tu , ish dia ni kan " aku pukul lengan dia , dia tu taeyong . kawan baik aku .

" hehe sorry . nak bergurau pun tak bole ish " dia cebik . eleh pikir comel ke ? tak pun 😒 .

" memang tak bole ! buat lagi , siap . tangan ni naik kat lengan kecik kau tu " kan dah kena warning . pantang betul aku kena sergah macam tadi .

mahu tercabut jantung aku .

" ilek , ni kau nak masuk kelas ke ? " bole ditanya pula soalan macamtu . ofcourse la nak ke kelas , takkan nak pergi bilik kaunseling pulak .

" tak , nak pergi bilik kaunseling " jawab aku selamba . kesah apa aku dia nak terkejut .

" asal wei ? kau buli orang ke ? atau kau curi duit orang ? ngaku cepat ! " woi lebih . suka suka je tuduh aku macam tu . hanat tul !

" pftt , apa kau merepek do ? tiba tiba je kata aku macam tu . giler eh ? "

taeyong buat muka pelik dia , HAHAHA lawak do .

" tak paham la kau ni . tadi kata nak gi bilik kaunseling , bila aku tanya kau gelak . defak do ? " dia pandang aku sambil berkerut dahi .

aku yang masih ketawa hanya biarkan soalannya tergantung seketika .

" aku nak pergi kelas la , giler nak pergi bilik kaunseling time time macam ni ? aku baru je sampai sekolah kot . apa la kau ni " aku geleng geleng kepala .

ye la takkan budak baik macam aku ni kena masuk bilik kaunseling . mustahil .

" mana la tahu kau buat hal pagi pagi ni . kau tu bukannya betul sangat kadang kadang " cepat cepat taeyong tekup mulut dia bila dah habis cakap .

pikir aku tak dengar dia cakap apa ? dasar anak lee .

" eyy sampai hati kata aku macam tu . aku baik la hmph " aku jeling dia , acah merajuk la katakan .

" eleh tak payah nak jeling sangat la , meluat aku tengok . lagipun aku takda masa layan perangai kau ni , gedik ! "

taeyong tunjal kepala aku sekali , lepastu tinggalkan aku macam tu je .

" auch , yah lee taeyong ! sakit tau tak ! " aku jerit dengan sekuat hati , kaki dihentak beberapa kali . marah ni , marah .

" tak kesah pun , HAHAHA ! "

kerek kau ye . siap gelakkan aku lagi . tunggu kau taeyong .

" sokay , wait and see " aku tersenyum melihat figura taeyong yang semakin jauh dari pandangan aku .

dan aku pun ikut taeyong dari belakang , kelas akan bermula sebentar lagi .

✦✧✦✧

- kelas -

" okay semua , salin nota yang saya tulis didepan ini " kata kim saem diikuti anggukan semua .

" nae saem ! "

" pss , eunji " tengah sibuk salin nota , kerusi aku tiba tiba sahaja ditarik dari belakang .

sah ni taeyong , sebab dia yang duduk belakang aku .

" apa ? " aku kerutkan dahi . time time macamni sibuk nak panggil aku .

" aku tak bawak buku , macam mana ni ? "

" kau tak bawak buku ye ? " aku senyum sinis . satu idea nakal muncul dekat fikiran aku ni .

" iye berapa kali nak cakap " dia mengeluh . ouh kau tunggu jap .

aku menghadap depan semula , tangan sebelah diangkat .

" ye eunji , ada apa ? " soal kim saem apabila melihat aku mengangkat tangan .

" saem ! taeyong tak bawak buku ! "

" woi woi asal bagitahu saem " kata taeyong dengan suara cuak dia .

" taeyong .. duduk luar sekarang " kim saem menunjuk ke luar kelas .

taeyong bangun dan menuju ke luar kelas . sempat dia menoleh ke arah aku . aku pulak bole jelir lidah kat dia sambil gelak gelak .

padan muka , buat orang lagi . karma dah datang .

kesian taeyong . jom kecam eunji . okay gurau 😂 .

- tbc -

let's love , lee taeyongWhere stories live. Discover now