' 02

660 162 66
                                    

eunji

" mana budak ni " aku garu garu kepala sambil pandang sekeliling .

dah 15 minit aku tunggu dia , tak muncul muncul lagi . dah la lagi 5 minit pintu pagar tu nak tutup .

kelam kabut aku kat depan sekolah . si taeyong ni pun lambat pulak dia datang .

" hai eunji " aku toleh belakang . ouh mamat ni , budak kelas sebelah .

" eo ? hai baekhyun " aku senyum kat dia .

" buat apa berdiri sini "

" saya tengah tunggu kawan . awak nak tutup pintu pagar dah ke ? " aku jenguk jenguk kat pintu pagar , masih terbuka .

lupa nak cakap something , dia pengawas sebenarnya .

" haah . jom , kita masuk dalam . kelas dah nak start " aku angguk kepala , masa nak berjalan pergi kelas , aku ada la jenguk belakang .

mana tahu taeyong dah sampai , tapi hampa . dia takda .

" mana la budak ni . takkan tak datang kot " omel aku sendiri . kalau dia tak datang , mesti aku sunyi .

nasib kau la eunji .

✦✧✦✧

- kelas -

tok tok tok

aku usya kat pintu kelas . datang lambat rupanya . ceh aku pikir tak datang , baru nak rasa sunyi harini .

" sorry saem , saya lambat " taeyong tunduk 90° pada choi saem didepan .

" takpe , sila ambil tempat kamu taeyong " balas choi saem , taeyong mengangguk .

" kita sambung pelajaran kita ye "

" nae ! "

taeyong tarik kerusi dia . time dia nak keluarkan buku , aku pusing belakang .

" oi , asal lambat ? lama au aku tunggu kau tadi " aku jeling tajam . kalau bole nak je aku cucuk dia .

" sehari je aku datang lambat , lagipun aku tak sengaja "

selamba badak dia je jawab macam tu . bukannya nak kata sorry ke apa . eyy geramnya .

" tak guna kau lee " serius aku geram dengan budak sekor ni .

" aku taeyong , bukan lee . lee tu bapak aku hikhik "

uish setepek eh ? main bapak sendiri bhai . HAHAHA .

" aku ngadu kat bapak kau " aku senyum sinis . dia pulak dah cuak .

" aku gurau je en . kau amik serius pulak " marah nampak ?

" aku pun gurau " aku gelak .

" pusing depan , saem tengah mengajar tu "

okay dia serius guys . takut titew .

" opss sorry " aku pun menghadap depan . ikut je la cakap dia , bukan selalu pun .

/ skip /

" huwargh , ngantuknya ! " mulut aku yang sudah separuh terbuka , cepat cepat aku tutup guna sebelah tangan .

" leklek , ngantuk tidur je . cikgu subjek seterusnya tak datang " tegur deskmate aku , daniel .

" iye ? serius ? orait aku tidur sekarang jugak " aku mula sembamkan muka kat meja .

" bangun , tak payah nak tidur . latihan math kau tak buat lagi kan "

kerusi aku kena tarik lagi guys , eh mamat sekor ni aku geram betul la .

" apa ? ala aku ngantuk , kejap lagi la buat . kat rumah pun bole buat kan . lagipun aku bukannya faham math sangat " aku mengeluh . sibuk je kacau time aku .

" no , kau buat sekarang . aku bole ajarkan " dia bangun lepastu tukar pulak tempat dengan daniel , adu kabut .

" nanti eh buat , sekarang kita tidur " aku sengih kat dia , tolong la faham aku taeyong .

" bak buku math kau "

hek eleh mamat ni , tak paham bahasa ke . tumbuk kang .

aku hulur buku math aku kat dia . lepastu aku dekatkan kerusi aku dengan dia , tadi kata nak ajar kan .

" ha ajar la cepat "

dia pun ajar la macam mana nak buat soalan yang aku tak paham .

" faham tak ? " dia pandang aku . aku pulak bole pergi mengelamun , usya je dia .

ye wei kalau kau jadi aku pun kau takleh fokus , dah la hensem . ey geram .

" eunji "

" n-nae ? ha faham faham " aku iyakan je la walaupun tak faham .

" kau ni fokus kat buku ke kat aku ? " dia tiba tiba dekatkan muka dia kat aku . macam nak kiss ?

oh no beb .

aku dapat rasa jantung aku berdegup laju , ish asal sekarang ? 😭

" a-aku fokus kat buku la " aku pandang anak mata dia , biar dia tahu aku tak tipu .

" are you serius ? sure ? " dia soal lagi . apa aku nak jawab ni .

" uit , nak ajar math ke nak buat benda lain tu ? " tegur daniel .

uish lain macam je bunyi , bongok daniel . nak je aku bagi kaki kat dia .

" taeyong ni ha , bukan aku " aku jauhkan kerusi aku dengan taeyong .

" eleh ye la tu " daniel kat belakang dah gelak dengan member dia , si minhyun tu .

dua kali lima je samanya .

" sorry " aku pandang taeyong dekat tepi .

" em sokay " aku pun buat buat kemas barang .

dah nak balik so kemas la apa yang patut kan .

- tbc -

let's love , lee taeyongWhere stories live. Discover now