' 05

504 145 61
                                    

eunji

dah seminggu daehee sekolah dekat sini .

seminggu tu jugak la aku dengan taeyong tak dapat bercakap , kalau bertembung pun masing masing dah macam stranger .

sebab daehee tu suka jadi penghalang .

bila nak jumpa , dia ada je nak menyibuk . katanya tak bole jalan sorang sorang kat sekolah , takut sesat .

pala hotak dia la .

" you , jom la . tadi kata nak teman i beli makanan " aku baru je nak masuk kelas , terserempak pulak dengan taeyong dan daehee .

apa yang aku nampak , daehee ni duk peluk lengan si taeyong . aku usya diorang silih ganti , lepastu aku masuk je kelas . tak tegur pun .

" hm " itu je yang aku dengar dari mulut taeyong . kalau dia tak suka dengan daehee tu , kenapa dia tak mengelak je dari perempuan tu .

perlu ke layan ?

" hye , eunji " aku angkat muka , daniel dan minhyun kat depan aku .

" eh hye , korang tak pergi kantin ? "

" tak , kitorang dah beli makanan siap siap masa pergi sekolah tadi " kata daniel sambil senyum . nampak gigi arnab dia .

" nak join kitorang ? " aku pandang minhyun pula , tak sampai 2 saat aku dah angguk .

bosan en , taeyong takda .

" eunji , sorry kalau aku tanya ni akan buat kau badmood " daniel bersuara .

aku tayang muka nak-tanya-apa . sambil sambil tu aku kunyah keropok .

" kau dengan taeyong okay ? sejak ada daehee tu , aku tak nampak korang bertegur . korang dah tak macam dulu "

aku sedikit tersentak dengan soalan tu , mula mula aku ingat nak diam je . tapi terpaksa jugak la jawab , diorang nak tahu sangat .

" okay je . cuma kitorang macam ni la , tak bertegur . jumpa pun buat taktahu je . masing masing dah awkward , dah macam stranger " aku senyum nipis .

minhyun dan daniel angguk tanda faham . nasib diorang ada wei .

aku pun taktahu nak buat apa , aku just tunduk kepala .

" sokay , kitorang ada dengan kau " minhyun usap rambut aku , senyum je aku mampu bagi .

" ehem " kitorang bertiga toleh dekat empunya suara . taeyong dengan daehee .

" korang ada apa apa eh ? " teka daehee . suka hati je dia shipkan aku dengan minhyun .

" kau salah faham la daehee " daniel menyampuk .

" iye ke , dahtu tadi minhyun siap usap kepala eunji bagai . jujur je la , depan aku dengan taeyong je kot . takkan nak malu "

" weh perempuan , mulut jaga sikit . daniel dah kata kan takda pape . kau nak melebih asal ? "

" you , tengok eunji tu . i gurau je " daehee pegang tangan taeyong . guys izinkan aku carut .

" tak payah nak mengada la . pikir gempak ? cari gaduh lepastu mengadu kat orang . tch , gedik "

" eunji . dah la ! stop " uish aku kena tengking ke ? sakit hati wei .

aku pandang daehee , nak je aku tumbuk minah ni .

" okay , fine " rasa nak nangis . tapi takpe la , aku okay . chill guys .

aku tundukkan pandangan aku daripada bertentang mata dengan taeyong .

aku keluar dari kelas , sikit pun aku tak pandang diorang .

" eunji ! " aku tak toleh , aku biarkan je .

✦✧✦✧

- rooftop -

haih tenangnya duduk sini . lagi tenang dari duduk dalam kelas , kena hadap dua ekor babun tu pulak .

sumpah aku kata . masa aku kena tengking tadi , hati aku berkecai teruk .

prek !

aku toleh ke belakang , siapa pulak yang sibuk datang sini .

" eunji .. "

dia nak apa wei ? semak la .

taeyong jalan menghampiri aku . ish kabut betul .

" apa kau nak ? " aku buat muka menyampah . memang menyampah pun .

" aku datang ni nak mintak maaf " dia pegang tangan aku , lepastu dia usap tangan aku .

what happen ? tibe do .

" taknak " aku alihkan pandangan ke tempat lain .

" aku tak sengaja tengking kau tadi . maafkan aku "

" ouh dah tengking , mintak maaf macam tu je . wow senangnya . seminggu kot kita tak bertegur- "

" -kau ingat aku tak sakit hati ke bila kena tengking dengan kawan baik sendiri , semata mata nak backup perempuan lain . sudah la taeyong , aku benci kau ! faham kan ? "

aku tepis tangan dia , rasa nak menangis pun ada .

sebab aku dengan dia tak pernah pun bergaduh seteruk ni .

aku pun berjalan ke pintu rooftop , nak turun bawah .

" e-eunji "

aku dengar suara taeyong dari jauh , dengar macam dia tengah menangis .

cukup la sikit je rasa benci aku pada kau . jangan nak tambah lagi .

- tbc -

let's love , lee taeyongWhere stories live. Discover now