✦ 13 ✦

120 24 25
                                    

pintu rumah diketuk , kedengaran suara lelaki dan gadis muda diluar pintu .

" tadaaa "

" omo anak mama ! " jerit wanita yang membuka pintu itu .

" mama , ini girlfriend felix hehehe " kata felix yang tiada malunya .

" hi aunty " aera tersenyum malu .

" amboii anak mama dah besar , jangan panggil aunty panggil mama je " kata wanita itu .

" baik ma " balas aera dengan sedikit kekok .

" .asuk masuk " felix dan aera dijemput masuk kedalam rumah .

" rachel mana ma ? hari kerja juga ke ? " tanya felix .

" yee kakak kamu tu baik hati sangat ganti kan shift kawan dia , katanya ada kecemasan " ujar mamanya felix .

" lah ye ke , oli mana ? " tanya felix lagi .

" tadi olivia pergi sekolah ada kelas tambahan last minute , sekejap lagi dia baliklah " ujar nya .

mama felix menghulurkan dulang yang berisi gelas dan air .

" jemput minum , siapa namanya ? "

" ah nama saya kim aera "

...

s

eungmin berasa hairan , sudah lama dia tidak berbalas mesej dengan yaera . lagi pula dia tidak mendengarkan sebarang khabar dari kawan - kawan yaera .

seungmin memutuskan untuk menghubungi yaera , rasa ingin tahu kenapa haera tidak menghubunginya . sedangkan mesej juga dia tidak hantar .

" yaera ? "

" hello siapa ni ? " kedengaran suara perempuan dihujung talian .

" saya kawan dia , yaera ada ? "

" ah kawan dia , saya vivy kawan satu dorm dengannya . dia tengah berlatih dekat bilik latihan , telefon dia tertinggal dalam dorm " kata vivy .

" sekejap , berlatih menari ? " rasa hairan seungmin semakin bertambah .

" awak tak tahu ke ? " tanya bivy .

" tak tahu , apa dia ? "

" yaera dah hampir 7 bulan jadi trainee , dia tak bagitahu awak ? "

" eohh em pasal trainee tu dia ada bagitahu saya terlupa , terima kasih ye vivy . jangan bagitahu dia pula yang saya telefon dia , kalau boleh awak padamkan nombor saya dalam log panggilan dekat telefon dia ye ? "  pinta zeungmin .

seungmin menyamar seolah olah dia tahu tentang yaera menjadi trainee sedangkan yaera langsung tidak memberitahu nya .

" okayy , sama sama "

...

" youngmin ! "

" yee , sekejap "

sudah hampir setahun youngmin menyambung pelajaran nya di Seoul International University , dia tidak mempunyai rakan lain selain seo jun .

setiap hari kemana sahaja youngmin pergi akan seo jun ikuti , bagai kuku dan kulit . makan bersama , belajar di perpustakaan bersama sudah seperti pasangan bercinta .

Cerita Kita [ Stray Kids ]Where stories live. Discover now