Zuhairi melangkah masuk ke dalam bangunan gah milik Abang kembarnya.Beg yg berisi fail ii penting itu diletak atas meja kerja dia.Punggung dilabuhkan dengan keluhan.Lelah.Penat.Bukan senang jadi PA Qaiser Zulfadhli."Kau okey ke?" tanya satu suara.Zuhairi mendongak melihat gerangan tersebut.
"Kau rupanya Zein..aku oke je..biasalah kerja..kau ade apa datang sini?.." soal Zuhairi pula.Zein menyilang tangan didada bidangnya.
"Aku ada hal penting nk bincang dengan Abang kembar kau.." jawab Zein tenang.
"Ada buat appoitment tak?"
"Tak."
Zuhairi menganggukkan kepala.Dengan malasnya dia menekan button interkom disebelah kirinya.
"Yes Zuhairi?.."
"Maaf mengganggu Tuan..ada orang nak jumpa."
"Who?"
"Zein."
"Let him in."
"Baik Tuan.." Zuhairi memberi isyarat kepada Zein.Menyuruh lelaki itu masuk.Dengan muka dinginnya , Zein melangkah masuk ke dalam bilik Qaiser.
Chief Executive Officer
Qaiser ZulfadhliPintu bilik itu dikuak perlahan.Kelihatan Qaiser tekun menyemak laporan ditangannya.Sesekali lelaki itu membetulkan spek yg dipakainya.Serius.Zein melabuhkan punggung diatas sofa single tidak jauh dari lelaki itu.
"Anything important?" ringkas Qaiser bertanya.Matanya tidak kalih dari membaca kertas yg terisi kandungan penting didalamnya.Zein duduk menyilang kaki.Santai.Buat macam bilik sendiri.
"Very important." jawab dia pendek.Qaiser mengeluh penat.Laptop ditutup dan disimpan.Belakang tubuhnya disandar ke kerusi.Dia bangun lalu melangkah duduk diatas kerusi single dihadapan Zein.
"Apa yg penting sangat tu?..sampai tak boleh bincang kat markas?.." tutur Qaiser menanggalkan spek matanya.Rambut yg terjuntai didahi dia kuak kebelakang.
"Aku mungkin tak dapat datang ke markas nanti sebab aku ada misi kat Johor so aku bincang je lah kat sini.." balas Zein membetulkan topi putih yg dipakainya.
Tok!
Tok!
Pintu bilik itu dikuak setelah Qaiser memberi izin.Kelihatan susuk tubuh Maressa menatang dulang yg terisi dua cawan kopi.Gadis itu hanya menundukkann kepala sahaja.Manakala tangan dia yg bekerja.Dia menunduk hormat dan berlalu keluar setelah selesai menghidang kepada orang atasan.
"She's beautiful..why you hired her as tea lady?..why not take her as general manager or..as your wife?..you're getting old , dude.." saja Zein ingin mengusik lelaki itu.Qaiser tersenyum sinis mendengar pertanyaan tersebut.Kening kirinya digaru.
"She is the one who want to work here as tea lady..general manager? i dont think she can manage them..i need someone strict as lion not someone pure and innocent as kitten.." Zein tertawa kecil mendengar balasan lelaki itu.
"Dont worry Zein.. she's going to be my wife..soon..just wait for my invitation card..and im not old..still 24.." sambung Qaiser penuh yakin.Terangkat kening Zein mendengarnya.
"yeah yeah..next week your age will turn 25..and i cant wait for your happy marriage.." Zein melemparkan senyuman palsu.Qaiser menjulingkan mata.
"Back to main topic..what is Very Important things?" suasana bertukar serius.Dingin.Zein turut bermuka serius.Perkara yg ingin disampaikan sangat penting.
YOU ARE READING
HIS QUEEN
ActionZ adalah nama keluarga Zull atau lebih kepada simbol keluarga tersebut. Setelah tamatnya kisah hidup Zack dan Qarina , kini bermula kisah hidup kedua dua anak lelaki mereka iaitu Qaiser dan Zuhairi.Selepas 4 tahun kelahiran dua anak lelaki itu , ter...