Part 1

1K 47 3
                                    

10:21 p.m

Qarina dan Zack bersiap siap untuk keluar makan di restoran pilihan mereka sempena hari jadi Qaisarah yg ke 17.Gadis itu sungguh gembira kerana keluarganya menyambut ulang tahunnya di restoran kegemaran dia.Qaiser ,Zuhairi dan Zahwan tersenyum melihat kecomelan dan kebudak budakkan adik bongsu mereka.

"Thanks mama papa..im so happy today" ucap Qaisarah tersenyum lebar.Zahwan mengusap lembut kepala adik perempuannya.

"You're welcome sweetheart..lepas ni belajar elok ii...dapat keputusan yg baik nanti papa belikan hadiah yg Sarah suka tu.." balas Zack meletakkan tangannya dibelakang tempat duduk si isteri yg berada disebelah.

Mata Qaisarah sudah bersinar.Apa yg dia mahukan akan papanya dapatkan untuk dia.

"Betul ke pa?" teruja Qaisarah bertanya.Zack menganggukkan kepalanya.Terus Qaisarah bangun dari duduknya lalu berlari anak ke tempat duduk si ayah.Pipi kiri Zack dikucup dan leher lelaki itu dipeluk.

"Yeay! you're the best papa!" Ketiga abangnya tersenyum menggeleng kepala melihat sikap gadis itu.Qarina tertawa kecil.

"Kalau Qaisarah nak hadiah..kena belajar rajin ii dulu..dapat keputusan yg baik baru papa belikan.." kata Qarina mamanya pula.Qaisarah mengangguk laju memeluk si mama pula.

"Eyy papa dengan mama je ke yg dapat kiss?..kitorang ni tak dapat?" usik Zuhairi menyilang tangannya ke dada.

"Entahnye..penat kita tolong dia bersiap tadi..." giliran Zahwan pula mengusik.Qaisarah ketawa dan berjalan kearah dua lelaki itu.Pipi Zuhairi dan Zahwan dikucupnya.Mata gadis itu melirik ke arah abang sulung mereka.

"What?" sedar akan renungan si adik.Qaiser menaikkan sebelah keningnya.Lalu tanpa dipinta,Qaisarah mengucup pipi kanan lelaki itu.Qaiser hanya menerima sahaja.

"Sudah..makan cepat dah lewat malam ni.." Qarina bersuara seraya meminum jus orennya.Suasana di meja keluarga Zack sangat harmoni.Mereka terlihat gembira sekali.

Namun kegembiraan itu tidak bertahan lama pabila melihat insan tersayang terbaring di jalan tar dengan darah berlumuran di jalan tersebut.

BAM!!

"MAMA!"

"QARINA!"

.


.


.


.


.






"MAMA!" jerit dia.Peluh mula menitik didahi serta tubuh badannya.Nafasnya tidak teratur.Tangan kanan yg menggigil itu naik meraup wajahnya.

Pintu biliknya dikuak dari luar.Dia menoleh melihat gerangan yg masuk ke dalam biliknya.Serta merta air matanya jatuh.

"Qaiser.." lembut suaranya memanggil nama si anak.Qaiser memandang sayu gerangan tersebut.

"Mama.." Qaiser terus mendakap tubuh mamanya Qarina.Wajahnya disembam ke ceruk leher wanita itu.Qarina mengusap belakang tubuh anak lelakinya itu.

"Mama ada kat sini sayang..shh" tutur wanita itu lembut.Sesekali dia mengucup kepala Qaiser.Menenangkan si anaknya yg manja itu.Esakan Qaiser mula mengendur.Qarina menolak sedikit tubuh lelaki itu mahu melihat wajah anak sulungnya.

"Kenapa ni?..mimpi buruk lagi? hm?" lembut Qarina bertanya.Qaiser menundukkan kepalanya seraya mengangguk.Wanita itu tersenyum nipis.

"Sayang..tak perlu risau lagi..mama kan da ada kat depan ni...lagipon benda tu berlaku 4 tahun lepas.."Air mata yg mengalir di pipi Qaiser diseka.

HIS QUEENWhere stories live. Discover now