Mi-am dat cu mâna prin buclele dezordonate în timp ce pășeam pe coridorul către camera principală,pentru prânz.
Când am împins ușile și am pătruns înăuntru,toate privirile îmi erau acordate mie,astfel hrănindu-mi egoul.Am rânjit când gândul că eu nu veneam aici niciodată pentru mâncare pentru corpul meu mi-a fulgerat prin minte.Voiam să fiu slăvit,venerat;voiam să mă simt superior (așa cum oricum eram) acelor nebuni.
Am scanat camera cu privirea,pânâ când am întâlnit-o pe a ei.Am rânjit și m-am îndreptat către ea,mușcându-mi buza inferioară.
Am inspirat adânc când am ajuns în dreptul ei.
„-Mia."
„-Domnule Claflin." a răspuns absentă,privind prin mine.
„-Doar Harry,păpușă." i-am zis și m-am așezat la masa liberă de lângă noi. „Ia un loc."
S-a așezat în silă,privirile ei fiind săgeți.
„-În primul rând nu sunt păpușa ta,sau mai știu eu ce.În al doilea rând,nu îmi vorbi ca și cum mi-ai fi vreun superior sau ceva.Eu sunt angajatul,tu ești nebunul.Ghicește cine câștigă mereu." mi-a vorbit dur și rece,apoi s-a ridicat și se îndrepta către gardieni.
„-Nebunul,bineînțeles." i-am răspuns la întrebarea ei retorică și am plasat filtrul unei țigări în colțul buzelor,astfel încât să pot să vorbesc,apoi am aprins-o.
„-Ce te face atât de sigur pe tine?" s-a oprit,jumătate întoarsă către mine.
„-Ce te face pe tine atât de sigură că nu e adevărat?"
S-a întors pe călcâie și a luat loc înapoi pe scaun în fața mea,la masa rotundă.
„-Vrei o țigară?" am continuat și i-am întins pachetul.
„-Nu fumez."
„-De ce?" m-am încruntat.
„-Am nevoie de un motiv?"
„-Toate lucrurile din lumea asta se întâmplă cu un motiv."
„-Ei bine,eu nu am un motiv." și-a încrucișat brațele subțiri la piept și și-a lăsat corpul să se rezeme de spătarul scanului.
Am rânjit.
„-De ce ai vrea să fumezi,oricum?E ca și cum ți-ai semna propria petiție la moarte."
„-Vezi tu," am zis și am suflat fumul gros afară, „eu aprind această țigară cu speranța ca într-o zi,acea petiție să fie semnată."
S-a încruntat și m-a privit confuză.Probabil am sunat cu adevărat ca un nebun,dar ceea ce i-am confesat avea cu totul sens când îmi cunoșteai povestea.
A rămas tăcută,căzută pe gânduri.
„-De ce vrei să mori?Adică am înțeles aluzia...Întrebarea e de ce?" a rupt tăcerea.
Am lăsat un oftat lung să-mi părăsească pieptul,apoi am scrumat.
„-Știi ce spunea Boris Pasternak?"
A dat negativ din cap,cuprinsă de subiect.
„-Spunea că oamenii s-au născut pentru a trăi,dar nu au fost pregătiți pentru asta.Cred că ăsta e și motivul.Nu vreau să mor,însă de asemenea,nu am fost și nici nu voi fi vreodată pregătit să trăiesc."
M-a privit înțelegătoare,clătinând din cap într-o parte și alta ușor,pregătind un răspuns potrivit,am presupus.
„-Suntem cu toții doar niște suflete pierdute,nu-i așa?"
CITEȘTI
The Asylum
Ciencia Ficción"Ar trebui să fi afară în lume.Să iubești.Să râzi.Să descoperi.Să respiri.Să trăiești.Eşti blocată în lumea asta a ta clişeică şi tristă și știu că e greu să evadezi,Dumnezeule chiar ştiu,dar merită.Mi-aş fi dorit să fiu eu cel care te duce în toate...