|| Episode 1 - 5 ||

1.9K 68 9
                                    

[E P I S O D E. 1]

Pelabuhan Cyberaya
.
Sambil berlari~
Alicia: Ali, apa yg kau buat? Kan aku dah cakap jaga posisi masing²! Hish kau nih!
Ali: Eh apa pulak? asal aku!?
Alicia: Engkaula! sekarang sasaran dah terlps mana nak cari mereka!?
Ali: Bukan salah aku!
Rudy: Ali, cepat scan guna I.R.I.S utk jejak mereka!
Ali: Kenapa aku nak kene ikut cakap kau!?
.
Ali dan Alicia terus bergaduh .
E. Bakar: Jangan bergaduh! Jejak mereka menggunakn I.R.I.S.! cepat sikit dapat jumpa. *sambil berlawan*
Ali: Oh okay *mncari pihak lawan dengan menggunakan I.R.I.S* Hah mereka sedang menuju ke luar.
Rudy: 😑 asal dengan tuan kau nih comot?
Comot: meow~ 😒 (ntah)
Ali pon trus brlari mengikut jejak menggunakan I.R.I.S yg diikuti dgn Alicia dan Rudy.
Bila diorng nmpk je lori² yg diikuti motor, Ali terus menyerang menggunakan yoyonya. Alicia pula daripada jauh dengan blastiknya, dia menembak. Rudy menghalang garinya untuk menghalang mamat motor tu dari terlepas. Comot just go with the flow 😎 dan mereka pon berjaya menumpaskn pihak lawan. Ejen Bakar smpi tepat pada waktunya. Termengah-mengah dia mengejar pencuri tu. Dahla pakai motor. Aku yg berlari dengan badan yang tough ni ingat senang ke? 😌 Haih Bakar diet la weyhh.
Ali: Heh, cuunnn~
Alicia: Cepat. Laporkn pada M.A.T.A.
Sesampai di mesin air, diorng pon tuka pakaian kepada pakaian yang asal kecuali Rudy. Dia sudah balik ke M.A.T.A. Alicia yang daripada tadi masih tak puas hati dengan Ali.
.
Alicia: Kau lain kali dengar cakap orang boleh tak!?
Alicia tak menjerit tapi nadanya cukup tegas.
E. Bakar: Betul tu. Kite tak boleh nak asyik bergntung pada I.R.I.S je. Nanti kalau apa² yang terjadi kan susah. Tu pon nsib baik je. Dah la kau ni cepat gelabah. Bila nak hilang pun tak tau.
Ali: Hmmm yela sorry uncle. Tak buat lagi dah lain kali. Kau tak payah la nk emo lebih, Alicia. Misi dh selesai dh kan.
Alicia: haih *sambil mengurut hidungnya*
Alicia still ragu² dgn Ali ni bkn bilh percaya.
.
Sambung dekat gambar 👇🏻

Sambung dekat gambar 👇🏻

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[E P I S O D E. 2]

Episod 2 'Dua hati saling melengkapi'

Waktu rehat~
.
Viktor dan Ali rehat bersama-sama. Diorang kalau dah rehat sekali, mestilah main game je.
Viktor: Weyh Ali, makanan aku dh habis. Aku pergi beli lagi
Ali: Oh okay *sambil main game*
Ali tetiba nampak Alicia sedang berjalan ke belakang bangunan sekolah dengan seorng lelaki. Nampk macam senior je. Uikk? Alicia rapat dengan lelaki ke? Tak tau pulak dia. Setahu Ali, Alicia takkan rapat dengan sesiapa melainkan atas urusan kerja atau peribadi. Kecuali kawan baik dia la. .
Ali: Alicia? Dia nak pergi mana? Sape laki tu? 🤔
Tanpa berfikir panjang, budak ni terus ikut si Alicia dan lelaki itu. Masa Ali dah bla, Viktor pulak dah sampi hahahah.
Viktor: Aik mana Ali pergi. Hemm *angkat bahu*
Viktor even perangai Ali macam-macam, dia ni setia kawan and he's didn't give a damn care about it. Viktor duduk dan terus main game dia.
.
Sementara itu, Ali trus kejar diorang sampi la ke stor tempat nak pergi ke akademi M.A.T.A. Dalam fikiran Ali dah fikir dah benda merapu-meraban 'Dia ni pon ejen pelatih M.A.T.A ke? Takkanla dia pon masuk akademi' .
Baru beberapa saat Ali mengalihkan pandangannya, mereka terus hilang.
.
.
Ali: Aik? mana diorang pergi? Tadi aku nampak dia lalu sini?
Ali terus mencari Alicia dia sorok kat bahagian yang tersorok supaya senang sikit dia nak mengintai. Tengah syok² intai itu ini cari Alicia....
.
.
Alicia: Kau dah kenapa? *dari belakang Ali sambil melipat tangan*
.
.
Ali punyalah terkejut sampi terpusing terjatuh weyh siap ada style lagi. Ali mengurut lengan siku dia. Sakit kot. Haih tula Ali, lain kali jangan nak menyibuk hal pompuan. Datang pulak seorang lelaki belakang Alicia.
.
.
.
👇🏻Sambung di ruangan comment👇🏻

PREQUEL #dhsmbyyukiWhere stories live. Discover now