Akkuş' un bildiğim kadarıyla tarihçesini sizlere anlatayım.
Akkuş Ordu' nun kenar bir ilçesi, Ünye ile Niksar arasında Ünye' den 60 km, Niksar'dan 40 km uzaklıkta olup 43 köyü vardır.
Karadeniz, Ünye, Niksar asfaltı içerisinden geçmektedir. Köy yolları yapılmıştır. Ancak mahalle aralarında çok az denecek kadar yapılmamış yol vardır.
Şehiriçi yolların büyük bölümü yapılmış olup kalan yolların yapımı devam etmektedir.
Binalar apartman olarak yapılmıştır. Sosyal hizmet binaları mevcuttur. Hükümet binası, Jandarma binası, lojmanlar, Polis sarayı, İlköğretim, Lise, İmam Hatip Lisesi, Askerlik şubesi, Cezaevi, Tarım binası, Belediye sarayı, Belediye düğün salonu, Halk Eğitim Merkezi, Halk Eğitimi Düğün Salonu, Kereste fabrikası, Orman işletmesi daireleri, Lojmanlar, üç adet Cami-i Şerif bulunmaktadır.
Köy İşleri binasında zanaat işyerleri vardır.
Köylere gelince her köyde ve her mahallede oğul vardır, her mahallede çamı bulunur. Köylerde hayvancılık ve rençberlikle geçim sağlanmaktadır. Gelelim Akkuş' un bulunduğu yere: etrafı ormanlarla çevrili ve yaylaları vardır. Yakınındaki Arkan yaylası güneyine düşer dört - beş kilometre kadar. Suları çok meşhurdur, sanki buzdolabından çıkmış gibi, özellikle de Kertil suyunu Türkiye' de tanımayan çok azdır. Akkuş' a yolunuz bir gün düşerse muhakkak bu sudan şifa niyetine için. Akşamları taşlı derede gezmeye çıkılır, suları boldur. Taşlı dereden yukarı Arkan yaylasına 3 km. kadar yol vardır.
Akkuş hastalara şifa veren bir yerdir. Havası yazın serin, ferah ; kışın ağır geçer. Her güzelin bir kötü yanı vardır sayın okuyucuarım.
NOT: Kitaptaki yazıyı kopyaladığım için yazım hataları olabilir. Kitapta nasıl yazıyorsa o şekilde yazıyorum. Kitap 80' li yıllardan kalma olduğu için yazım kuralları farklı idi. Umarım anlayışla karşılarsınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı Torunları Avrupa' da
Short StoryBu kitap vefat etmiş Halk Şairi olan Büyükbabam HACI TALİP KÜÇÜK tarafından yazılmış olup, ben MİNA BAŞER tarafından burada daha fazla okura ulaşmak için tekrar yazılmaktadır.