Sene 1960-1963 arasında Avrupa işçi almaya başladı. Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda olmak üzere işçi akını başlattı. Bütün devletler bunlardan Türk işçisi de olmak üzere nasibini aldı. Osmanlı torunları her tarafta Türk insanının ne kadar çalışkan olduğunu tüm dünyaya tanıttılar. Avrupa' ya giden Türklerin dil bilmemesinden dolayı çok sıkıntı çektikleri malum. Türkün yenilmez gücü onu da yenmesini bildi. Azimle ve gönülle Avrupa' yı daha ileriye ulaştırdılar ve özellikle de Türkiye' yi ; Çünkü döviz ile işçilerimiz memleketimizi bolluğa kavuşturdular. Şehir ve köylerimizde çok değişmeler oldu. Avrupa' da çalışan yavrularımız şehir ve köylere evler yaptırdılar, şehir merkezlerini binalarla süslediler, nereye baksanız şu binanın sahibi Avrupa' da denilmektedir.
Her köylümüzün ev yaptıracak kudreti yoktu, komşularına da yardım yaparlardı; nasıl yapılmasın, komşun soğuk evinde titrerken senin sıcak evinde yatmaya vicdanın razı olur mu? Kardeşim bunları düşünen yavrularımızdan Allah razı olsun, daha çok kazanç nasip etsin diyoruz, demek kolay.
Gelelim gurbet acılarına; Kimileri yavrularını ve ailesini bırakmış dört duvar arasına gitmiş gurbete, kimi nişanlanmış başlık parası sevdasına yuva kuracağım diye düşmüş gurbet ele, hele de anne, baba, kardeş, bacıları, dostlarda var komşular da unut unuta bilirsen. Eşini, dostunu sılasını bırakıp düşmüş gurbet ellere dayan bakalım dayana bilirsen. Ah sılam ah gözümde tütüyorsun diyenlere ne diyelim ayrılık zor bir derttir, çekilmez fakat yoksulluk insanı her şeye dayandırır.
Bakalım Talip ne demiş;
Sılasının taşına
Bak gözümün yaşına
Yavrular çıkmış evin başına
Bak şu gözlerimin yaşına
Yorgunum dostlar, yavrular
Rüyama giriyorsunuz her gece
Hasretinizle yanıp tütüyorum
Bakın şu gözümden akan yaşa
Sılam dedikçe içerim kanıyor
Sılamın soğuk suları çağlayıp akıyor
Talip yavrular dost diye ağlıyor
Bakın gözlerimden akan yaşa.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı Torunları Avrupa' da
Short StoryBu kitap vefat etmiş Halk Şairi olan Büyükbabam HACI TALİP KÜÇÜK tarafından yazılmış olup, ben MİNA BAŞER tarafından burada daha fazla okura ulaşmak için tekrar yazılmaktadır.