Osmanlı Torunları Avrupa' da

3 1 0
                                    

    Dostlar, kardeşler fakirlik insana her şeyi unutturur, gurbete gidenlerimiz var ya birkaç kuruş kazanıp da gelir sahibi olunca ne oldum delisi olur bazıları. Ailesini, çocuklarını, anne ve babasını arayıp sormaz.

   Yazıklar olsun o kimselere. Kardeşim aslını unutma, kimsin, Osmanlıdan miras kaldığını, aynı zamanda Atatürk' ün ışığın olduğunu.

   Ne Mutlu Türküm Diyene!

   Atatürk' ün bu sözünü unutma. Kardeşlerim, ''Ne oldum ne olacağım?'' diye düşün. Allah vermesini de bilir almasını da. Allah' ı unutma yükselten indiren odur. Bunu iyi bil Avrupa' ya çok akrabalar, dostlar gittiler nice zaman sonra benim iki oğluma da nasip oldu gitmek. Önceden dayım Kadir Erler gitmişti, yeğenlerini de yanına aldı.

    M. Kemal, A. Kenan Küçük' leri de götürdü, biz de ailemle birlikte yalnız kaldık. Tabii benim gibi niceleri kaldı, çek çekebilirsen bu ayrılık kahrını kardeşler diyerek, bakalım Talip ne diyecek;

Uçurdum yuvadan yavruları                                                                                                                            

Çekilmez imiş acısı yavruların                                                                                                                            

Çekmeyen ne bilir ayrılık derdinden                                                                                                                    

Uçurdum yuvadan yavruları 


Talip' im kaldın yurdunda yalnız                                                                                                                                  

Var mı ola benim gibi ciğeri yanmış                                                                                                                            

Sekiz yavruyu gurbete saldım                                                                                                                                

Gezerim sılada kaldım yalnız

   İşte böyle acılar bitmez tükenmez çek çekebildiğin kadar. İki oğlum Kemal, Kenan Hollanda' da, Seerenberk' te kalmaktadırlar. Gurbet acı fakat fakirlik daha acı, senelerden beri Türkiye' mizin dört köşesinden evlatlarını benim gibi yad ellere salmışlar, ne yapalım kader böyleymiş, çekip gideriz. İleride yine Avrupa' ya değineceğim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 23, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Osmanlı Torunları Avrupa' daHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin