Hoofdstuk 5:

404 14 2
                                    

Hiiiiii <3

Hier is hoofdstuk 5 alweer! Jeetje, gaat snel! Comment&Vote<3

xxx Renee

HOOFDSTUK 5:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Gwens POV*

Ik werd wakker in m'n nieuwe kamer. Het was allemaal te mooi om waard te zijn! 1 middag in Londen en Renee stelt me meteen voor aan Zayn en Niall van one direction! Hoewel ik Louis het leukste vond natuurlijk. Maar als ik vrienden werd met Zayn en Niall zou ik hem vast ook snel leren kennen. En besides, ze wonen boven ons! Ik was altijd al supersmoor op Louis geweest, hij was gewoon zo grappig en lief! Ik draaide me nog een keer om en keek op de wekker, 10 uur. De meiden zouden vast nog slapen. Ik was inmiddels klaar wakker van al het piekeren dus ik besloot er uit te gaan.

Ik stapte uit bed en liep de badkamer in, ik ging nog niet douchen want dan zou ik de meiden wakker maken. Vooral na Renee's optreden gisteravond wou ik haar lekker laten liggen, die zou wel uitgeput zijn. Ik keek in de spiegel, ik zag er nog erg slaperig uit. Ik deed de kraan aan van de gootsteen en gooide wat koud water in m'n gezicht. Niet prettig, maar ik werd er wakker van.

Ik liep de badkamer uit en ging op m'n bed zitten, pakte m'n telefoon en ging een beetje kijken op twitter. Ik volgde alle jongens van 1D en keek even bij de tweets van Louis, niks speciaals. Jammer. Nouja, ik kon ook niet verwachten dat er 'Ik ben smoorverliefd op Gwendolyn' stond ofzo. Hij had me nog nooit in real gezien. Ik hoorde een raar geluid uit m'n buik komen, honger dus. Ik legde m'n telefoon op het nachtkastje, rolde achterover en sprong van het bed.

Ik liep naar de keuken en ging kijken wat we allemaal in huis hadden. Ik pakte het brood en de pindakaas toen opeens de deurbel ging. Ik liep naar de deur en deed hem open. Daar stond Harry voor de deur. "Goeiemorgen, Gwendolyn toch?" Zei hij. Hij stak zijn hand naar me uit en glimlachte vriendelijk. Ik schudde zijn hand en probeerde mijn ademhaling weer onder controle te houden. Harry Styles stond gewoon voor onze deur!

"Ja, wat kan ik voor je doen?" "Ik kom voor Renee. Ik wil haar iets vragen.." Antwoordde hij en hij schuivelde ongemakkelijk met z'n voet over de deurmat. Ik kon al raden wat hij wou vragen, ik grinnikte. Hij keek me blozend aan. Waarschijnlijk baalde hij als een stekker dat ik hem door had. "Ze ligt nog te slapen en haar wakker maken duurt normaal wel even, kom maar binnen." Zei ik en ik stapte opzij zodat hij naar binnen kon lopen.

"Wil je iets te eten?" Vroeg ik toen hij op de bank ging zitten en een beetje om zich heen keek. "Nee dankje, ik hoef niks." En hij glimlachte naar me. Renee was wel een geluksvogel, hij was echt leuk! Maar niet zo leuk als Louis vond ik. Ik liep naar Renees slaapkamer en sloop zachtjes naar binnen. Ze lag er echt grappig bij, haar mond wijd open en een arm en een been buiten het bed. Ik schudde haar schouder heen en weer. "Renee ... Renee! ... RENEE!" "WAT?! Laat me slapen!" Riep ze geirriteerd. Ze was echt geen ochtendmens. "Niet als Harry Styles in de woonkamer zit te wachten tot hij jou mee uit kan vragen! Dus kom met je luie kont uit bed en ga je opfrissen!"

Ze ging rechtop zitten en keek me vragend aan. "Wat?" "Je hoorde me wel! Hij zit in de woonkamer op je te wachten!" "Hij wil me mee uitvragen..?" Ze keek me aan alsof ik gek geworden was. "Dat zei hij niet letterlijk... Maar ik weet het zeker! Ik zag het aan z'n gezicht!" Ze zuchtte. "Oke. Geef me vijf minuutjes." En ze duwde me van zich af en liep naar haar badkamer en deed de deur achter zich dicht. Ik stond op van haar bed en liep weer naar de woonkamer.

Harry zat daar nogsteeds op de bank maar nu was hij aan de telefoon. "Ja ze is er?.... Hoezo?....Dat kan ik toch niet voor jou vragen?....Nou, misschien moet je het zelf aan haar vragen....Kom dan.....Oke tot zo." Hij hing op en stopte zijn telefoon in z'n zak. "Ze komt er zo aan." Zei ik en ik glimlachte vriendelijk. "Oh dankjewel, Louis komt ook even, hij wil jou graag iets vragen." Zei hij en ik kreeg bijna een hartverzakking. Louis Tomlinson wilde mij iets vragen?!

*Renees POV*

Wat deed Harry hier nou zo vroeg? En wilde hij mij echt mee uitvragen? Ik piekerde terwijl ik mezelf in m'n spijkerbroek hees. Ik trok een T-shirt over m'n hoofd, kamde m'n bruine lange haar, deed het in een staart en poetste m'n tanden. Daarna rende ik de badkamer uit en liep de woonkamer binnen alsof ik geen idee had. "Oh Harry, wat doe jij hier?" Vroeg ik vriendelijk en ik glimlachte naar hem. Harry stond op van de bank en liep naar me toe. "Ik wilde je iets vragen.." Begon hij. "Ohja? Wat dan?" Antwoordde ik. "Heb je vanavond iets te doen..?" Vroeg hij voorzichtig en hij bloosde.

"Nou ik..." Begon ik maar ik werd onderbroken door de deurbel. Ik rende naar de deur. Ik zou toch zweren dat ik Harry op een boze toon "Louis..." hoorde mompelen. Ik opende de deur en toen bleek dat ik gelijk had. Louis stond voor de deur. "Oh. Hoi Louis! Ik ben..." "Renee, weet ik. Harry heeft het constant over je!" Zei hij en ik keek naar Harry. Hij keek hem geirriteerd aan. "Maar omdat hij hier voor jou is, leek het me handig dat ik meteen even langs kwam voor Gwendolyn." Ik giechelde naar hem en keek naar Gwendolyn. Die stond daar te blozen met een big smile.

Harry wenkte naar me dat ik mee moest komen en we liepen samen naar de keuken. "Duss..." Begon hij.

"Wat heb je vanavond te doen?" Hij bloosde en heel even voekde ik vlinders mijn buik. "Ehmm..Dat ligt eraan wat je me te bieden hebt." Zei ik en ik knipoogde naar hem. Dat leek hem iets meer op zijn gemak te stellen. "Ik zat te denken aan een filmavondje bij mij. Gewoon lekker rustig, gezellig.. Een plek waar je me niet van gillende fans hoeft te redden." Lachte hij.

"Dat lijkt me leuk." Zei ik en hij trok me tegen zich aan in een lange knuffel, wat ik trouwens helemaal niet erg vond.

*Gwens POV*

Harry en Renee waren even geleden naar de keuken gelopen. waarschijnlijk wilde Harry zonder geklier van Louis Renee mee uitvragen. Louis en ik zaten op de bank te kletsen over van alles en nogwat. Hij gaf me vaak complimentjes over mijn ogen, lach en haar. Niet dat ik dat erg vond. Hij maakte me zo vaak aan het lachen! Hij was gewoon een droom! "Gwen..? Ik vind je echt een leuke meid. Zou je vanavond met me uit willen gaan?" Vroeg hij, ineens verlegen en rustig. "Ja natuurlijk Louis!" En ik viel hem om zijn hals waarna ik, omdat we op de bank zaten, bovenop hem terrecht kwam. We gierden het uit. Op dat moment kwamen Renee en Harry weer uit de keuken binnen lopen.

"Get a room!" Riep Harry en ze lachten. Louis en ik gingen ook helemaal stuk en eindigde uiteindelijk van de bank op de grond. Waarna iedereen nog harder moest lachen. Op dat moment kwam Djemo slaperig uit haar kamer, meteen verward. "Wow.. Ik mis hier iets denk ik?" Zei ze en we gingen stuk met z'n vijfen.

London Love Story (Dutch 1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu