46 / الحب من اول نظره...

1K 34 7
                                    

हैलो जी

فصل طويل يعوض غيابي....
يارب يعجبكوا.
متنسوش تقولوا رأيكوا في الفصل.
و رأيكوا في الروايه.....

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "ما يصيب المؤمن من نصب و لا وصب و لا هم و لا حزن و لا أذى و لا غم حتى الشوكه يشاكها إلا كفر الله بها من خطاياه" رواه البخاري و مسلم.

सपने
#الحب_من_اول_نظره.
#الحب_من_اول_نظره_46....

عمار:..... سوارين من رأي... رأي المتواضع إنك تقول ايه بتقولوا ايييه. (و كان مقصده الشهادتين: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله).
*و انحنى يميناً و وجهه سؤاله لشاب ما  الحراس ممسيكين بيه و مضروب و باين انه متخدر او فاقد الوعي من التعب*
عمار ضربه في رجله: بتقولوا ايه قبل ما تموتوا يا سيف.
سوارين: سيف.
عمار: عارف إنك بتحب اصحابك و تلاميذك و بتخاف عليهم و ان سيف تقريباً اقرب حد ليك. فـ
هبدأ بالأجنبي اللي معاك و بعدين....
قاطعه اياد محدثًا اياه بالاسبانيه: يا للهول أنتَ اول شخص يراني و يقولي لي أني اجنبياً جميعا يقولوا لي اني عربياً. *و قرب منه*.. اعتقد انه من الأفضل أن تترك الفتاه و نتحدث كما تقولين بمصر رجلاً لرجل.

في خلال الكلام المدعو سيف فاق و ضرب الرجاله اللي ورى عمار بهدوء بأكتر من سكين في جيبه.

عمار لم ينتبه لمعرفة اياد باللغه العربيه و فهمه لكلامه.
عمار: افف اجنبي فعلاً اول مره سوارين باشا يشغل اجنبي معاه.... اوبس نسيت فسوارين  مش معروف جنسيته ايه مصري و لا اجنبي. أنا مش بفهم غير مصري يا سيادة الاجنبي. و بعدين سيبني أكمل.
اول ما اخلص على الاجنبي اعمل ايه مش هاجي جمب الحلوه لاء هسيبها اصلها بصراحه عجباني.
ريهام بخفوت: عجبك قرد يا فردة جذمه ضاعت من صاحبها في صلاة الجمعة.

عمار مكملاً: بس هعذب سيف قدام عينك يا سوارين.
سوارين: أنتَ عملت اي في سيف.
عمار: أنا..... تؤتؤ عيب تشكك فيَّ.... دا يدوب رجالتي جابوه من المطار متخدر واتسلوا عليه.
سوارين مستفهمًا: نعم؟!
عمار: ضربوه يا راجل أنتَ فهمت اي بس. و بعد كده جبتهولك. بس نصيحه مني لو طلعتوا من هنا *و باستهزاء* دا لو لو بقى. خرجتوا من هنا ابقى وديه مصحه عشان يا حرام شكل البت لعبت بيه من اول ما ادناله مخدر و هو قاعد يقول لي بس يا قلبي دا أنا حبيتك ليه تسيبيني ليه ليه تقولي لاء.
و الله اتجنن بس شكلها كان جامده أصل أنا عارفه سيف دايماً بيقع واقف.

سيف كان ضرب كل الرجاله اللي بره الغرفه و خلص عليهم و سوارين اشارله على عمار.
سيف شد عمار من رقبته و حط المسدس على رأسه. و عمار ساب ريهام. و ريهام و اياد و سوارين بدأوا يضربوا في الباقي....

سيف باستهزاء: مش محتاج اقول نزلوا سلاحكوا.
لأن الرخمين مسمحليش اقولها.
سوارين: اياد روح ما ريهام تصور بقيت الاماكن.
عمار: مش هيفيدك بحاجه.
سيف: عمار نسيت اقولك ان يا حرام أنا مشامتش المخدر و الرجالتك اللي اختفه أنا قتلتهم.
سوارين: شاطر يا سيف. سيف هدفنك مكانك و بعد كده متعقدش مع مراتك كتير.
سيف: خلاص هسكت. ريها خلصتي أنتِ و اياد.
اياد: اه يالا.
سوارين خرج و وراه سيف اللي ماسك عمار و وراهم اياد و ريهام.

الحب من أول نظره "مكتملة" رؤىٰ جمال. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن