Bab 8✨

35 7 4
                                    

"assalamualaikum"

"Sapa pula datang rumah ni?"

Aisy lalu bergerak untuk membuka pintu. Aisy tersenyum melihat tetamu yang datang itu.

"Waalaikumussalam...masuk la. Alysya ada dekat bilik." Aisy lalu membawa tetamu itu ke bilik Alysya.

"Alysya.. pakai tudung cepat. Ada tetamu datang melawat kau." Alysya bergegas memakai tudung dan stokin.

" Hai Alysya.." tergamam Alysya melihat aiman tetamu yang dimaksudkan oleh aisy.

"Eh hai.. aiman tak pergi sekolah ke?"

" Tak.. aisy kata ada orang Tu tak boleh makan ubat kalau takdak saya. Saya datang nak bagi dia makan ubat la. " Alysya menjeling aisy yang buat muka tidak bersalah.

" Mana Ada la.. saya memang tak suka makan ubat.. bukan sebab aiman ha." Alysya malu bila aisy berkata sedemikian.

" Tak ape la awak.. sini saya bagi awak ubat." Aiman menahan malu bila dipandang alysya. Alysya yang perasan akan muka aiman Yang merah itu tertawa kecil.

"Terima kasih datang melawat saya.. susahkan aiman ja.. aiman dah la nak spm,"

"Tak ape la.. lagipun harini tak belajar.. Kan Ada persediaan hari sukan." Alysya mengangguk tanda mengingati akan persediaan tersebut.

"aiman masuk acara apa ?"

"Tak banyak pun.. 400 , 4×400 dan 800 ja." Aiman seorang atlet sekolah Yang sering mendapat piala Emas.

"Wahhh atlet katakan..hahaha."

"Aku menyesal ajak aiman ni datang melawat kau.. Aku penat kena Palau beb." Aisy bangun lalu meninggalkan mereka berdua Di Dalam bilik itu.

"Hahaha Sian dia.. biarkan dia. Kalau tak sentap memang bukan aisy la namanya." Aiman ketawa melihat perangai adik beradik kembar ini.

" Saya Minta diri dulu ye. Nak pergi library Pula Lepas ni.." aiman meminta izin untuk pulang.

" Ouh ye oke.. thanks datang melawat siap bawakan coklat lagi.. " Alysya berkata sambil tersenyum Manis. Aiman terus memalingkan mukanya ke arah lain.

"Comel," kata Alysya Dalam hati.

"Ha nak balik dah ke? Ingatkan nak stay sini terus.." aisy memerli aiman yang meminta izin kepadanya untuk pulang.

"Boleh ke kalau saya nak stay sini terus?" Aiman sengaja mengusik aisy.

"Eh mana boleh."

" Hahaha takde la saya je ha." Aiman tertawa melihat gelagat aisy yang cepat gelabah itu.

Beberapa jam kemudian. Aiman tiba di destinasi yang dituju.

"Kenapa la aku terlalu risaukan dia haih.. tak pernah-pernah Aku belikan perempuan coklat..Aku dah jatuh cinta ke?" Aiman hairan dengan dirinya yang terlalu risaukan Alysya.

"Tak boleh jadi ni aiman.. kau kena sedar sapa diri kau.. Alysya tu junior kau ja." Aiman Masih tidak dapat fokus dengan studynya.

Alysya yang bosan berada di dalam bilik itu lalu membuka Telefon bimbitnya. Dia melihat gambar yang menjadi wallpapernya itu.

"Comelnya kau aiman. Kenapa la kau selalu ambil berat hal Aku ni hurm." Alysya keliru dengan soal hatinya yang terlalu menyukai aiman.

"Akan ku pinang kau dengan bismillah." Bisik Alysya sambil tersenyum.

Tbc...

Author kesian dekat aisy yang selalu kena Palau😂 thanks support !!!❤️❤️❤️

A promise of loyaltyWhere stories live. Discover now