Aku masuk ke rumah seperti biasa dan tidak ada apa-apa yang berlaku.
Tetapi bila saja aku membuka lampu,
"KAMCAHGIYA!!"
Aku mengurut dadaku dek kerana terkejut melihat rakan-rakanku sedang memandang ku dengan pandangan lama nau kau keluar!
"Apa weh pandang-pandang macam tu??"
Terus Jiyoon, Harin dan Yina datang menghampiri aku.
"Kau pergi mana dengan Yeonjun oppa tadi?"
Amboi beroppa-oppa ye kau panggil dia.
"Haah unnie buat apa keluar berdua-dua dengan sunbae?"
"Unnie jangan memacam eak"
Aku mengabaikan mereka bertiga itu. Tujuan aku sekarang ialah..
AKU NAK TIDUR, AKU PENAT!
"UNNIE/AERA!! JAWAB LAH SOALAN KITA ORANG"
Jerit mereka bertiga.
Hoaamm*menguap* malas gue mahu melayan dorang tiga tu.
Yang lain pula menutup telinga masing sebab tidak mahu menjadi pekak selepas mendengar highnote itu lelagi highnote Yina. Nyaring woo dari jiran sebelah pun dengar.
Aku menghempas diriku di atas tilam. Mata aku pejam. Tiba-tiba aku teringat akan kejadian tadi.
Kejadian di mana aku terkejut akan kata-kata Yeonjun sunbae. Aku fikir selama ini aku bertepuk sebelah tangan rupanya dia juga rasa apa yang aku rasa apabila aku berjumpa atau terserempak dengannya.
Tetapi...
"Maaf sunbae"
"Saya memang suka sunbae, ada perasaan dekat sunbae tapi saya tak boleh terima hubungan namchin yeochin ni"
"Sunbae tahu kan tak lama kami mahu debut saya tak nak reputasi grup saya tercalar sebab hubungan kita dan saya juga tak nak nama group sunbae pun terjejes"
"Lagi sekali saya minta maaf"
Yeonjun sunbae yang tadinya terdiam dan membiarkan aku berkata lalu tersenyum memandang aku.
"Okay, saya faham saya pun tak nak paksa awak. Tapi ada betul kata awak tu"
"Bagus lah, lega saya sunbae cakap macam tu"
"Tapi, kita boleh berkawan kan?",soalnya lagi.
Aku mengangguk.
"Boleh ja sunbae hahaha"
"Kalau macam tu, jangan panggil saya sunbae. Panggil je oppa boleh?"
"Arraseo oppa hahahha macam kekok pula"
Sedih memang sedih tapi aku terpaksa korban cinta aku untuk Yeonjun demi group aku, demi rakan-rakan aku yang selama ini yang bekerja keras untuk menjadi seorang idol.
"Korang sangat berharga untuk aku"
-The End-
YOU ARE READING
𝑻𝒓𝒂𝒊𝒏𝒆𝒆 : 𝑪𝒉𝒐𝒊 𝒀𝒆𝒐𝒏𝒋𝒖𝒏 S1✔ S2✔
FanfictionKisah seorang perempuan berumur berbelasan tahun berjaya diterima menjadi trainee di BigHit entertainment. ( terima kasih sebab sudi singgah dekat cerita ni. Kalau ada kekurangan dalam cerita ni saya minta maaf maklumlah cerita ni saya buat waktu za...