"Nae?? collaboration dengan TXT sunbaenim?",ujar rakanku yang lain. Aku pula terdiam tak terkutik. Aku bukan apa aku rasa ada seseorang sedang perhatikan aku. Aip aku tak bukan nak syok sendiri, benda betul.
"Kenapa korang tekejut? Tak sudi eak?",kata Soobin dengan nada yang sedih. Alolol cian dia..
"Bukan tak sudi, cuma terkejut je",balas Jiyoon dan turut diangguki oleh Harin.
"Collboration ni untuk konsert BTS sunbae korang, jadi mohon beri kerjasama ye anak-anakku sekalian"
"Oh ya, girls saya ada berita baik untuk kamu orang",sambung Bang pd-nim.
"Berita baik? Berita baik apa pd nim???",tanya Yina sedang penuh terujanya.
"Esok korang..."
"Ye kami kenapa??"
"Korang... "
"Kami kenapa???"
"Korang akan..."
"Kitaorang akan apa pd nim?"
"Esok korang akㅡ"
"ESOK KITAORANG KENAPA?!!!"
Ha ambil kau dorang buat highnote. Menguji kesabaran betul lah bang pd ni.
"Woih jangan lah menjerit, kalau aku ada sakit jantung nanti siapa yang nak jaga bighit ni",kata Bang pd sambil mengurut dadanya dek kerana terkejut.
"Suruhlah Seokjin hyung je yang ganti pd nim, nanti Big Hit Entertainment bakal jadi Jin Hit Entertainment hueueuue pasti lagi sukses ni",bidas Kai
Kecik besar kecik besar je Bang pd melihat Kai. Mulut uihh dia rasa nak cili-cili je.
Yang lain pula setuju apa yang dikatakan Kai.
"Kuajo punya budak",desis Bang pd.
"Esok korang cuti, k tu je nak bagitahu dah blah dari sini"
Macam nak humban pula orang tua ni.
"Kitaorang dah tau dah dari saem Shin tadi",kataku .
"Ingatkan nak cakap tarikh debut kitaorang sekali tengok hanyalah dusta",sambung Yonghye sambil memuncungkan bibirnya.
"Bang pd bagi kita Fake Hope guys",mulalah Hwayoon dengan drama dia lalu menyanyikan lagu Fake Love tetapi ditukarkan menjadi Fake Hope.
Kami pun beransur-ansur keluar dari pejabat tersebut.
Setelah memastikan kesemua ahli keluar, aku pun menapak keluar.
"Aera-ssi boleh kita bercakap sebentar?",soal Yeonjun.
Aku memalingkan wajah ku belakang dan memandangnya
"Sunbae nak cakap apa?"
YOU ARE READING
𝑻𝒓𝒂𝒊𝒏𝒆𝒆 : 𝑪𝒉𝒐𝒊 𝒀𝒆𝒐𝒏𝒋𝒖𝒏 S1✔ S2✔
FanfictionKisah seorang perempuan berumur berbelasan tahun berjaya diterima menjadi trainee di BigHit entertainment. ( terima kasih sebab sudi singgah dekat cerita ni. Kalau ada kekurangan dalam cerita ni saya minta maaf maklumlah cerita ni saya buat waktu za...