+2

109 21 9
                                    

Jihoon's the most swag room

Tit tit tit

Bunyi alarm yang menunjukkan pukul 10 pagi tu membuatkan dua mamat gula yang sangat SAnGat sAnGaT SANGAT susah nak bangun pagi ini mengeliat. Mengeliat je bukan BANGUN. Kalau diorang bangun wow patut diberi penghargaan bangun paling awal. Hmm award MAMA kot. For the first time in forever~~ k cukup.

"Aduh~ bisinglaaa alarm dasar taguna. 1 jam 59 minit 99 saat lagi please" Jihoon yang masih tidur bertutupkan matanya mencari jamnya berada dan membalingnya ke luar tingkap yang terbuka khas untuk jam sahaja. Ok jap untuk jam sahaja? I kennot brain.

Akhirnya tamatlah riwayat jam loceng yang baru dibelinya semalam. Maklumla setiap hari tukar. Suasana yang tenang itu membuatkan si kecil Lee Jihoon lena tertido balik.

Yoongi's very very swag room

Tit tit tit

"Shh diammmmmm" kata Yoongi mamai sambil menutup kedua belah telinganya menggunakan bantal. Baru je dia nak lena...

Tit tit tit

"WEI DASAR MANGKUK BETUL! TAK SAH KALAU TAK KACAU ORANG TIDO! AKU NI PERLUKAN 20 JAM UNTUK TIDO! PLEASE AH" ngamuk Yoongi lalu mengambil jam itu dan menyepaknya masuk ke bawah katil. End up dia tido dengan sangat lena.

2 hours later~

"Wuarghh~ hmmmm" Jihoon bangun dari pembaringannya dan menguap sambil mata sepetnya dibuka ditutup dibuka ditutup. Hm nak sambung tido tak ek? Matanya kembali tutup rapat.

Jihoon's brain loading 10%

Halmeoni suruh gi mana ek?

      Loading 30%

Rumah anak yatim tu ek?

Loading 60%

Tak silap aku pukul 8 kena pergi

Loading 99.99%

Sekarang pukul?

Loading 100%

Omg mother faka pukul 12?! Oh shiteu shiteu

Dengan pantasnya Jihoon melompat katilnya dengan penuh gaya untuk mengejut sang mayat hidup lagi sekor tapi tak sampai sesaat dia sudah jatuh mencium lantai.

"IH KATIL HANAT NI! TAK SAH LA KALAU TAK LANGGAR KAKI SUCI AKU! ERGH TUKAR BARU KANG HAA" marah Jihoon sambil memukul katilnya. Last2 dia mengadu sakit sebab keras sangat katil tu. K jap dia nak buat ape tadi?

"K jap ape aku nak buat ek? Ish semua salah katil. Oh haa kejut mayat hidup tu. Tak sangka aku dah tua" Jihoon hanya berjalan dengan penuh swag pergi ke bilik Yoongi yang hanya berada didepan biliknya sahaja.

"Wei bangun"

"Hmm~" balas Yoongi yang masih dalam mimpinya.

"Wei lembu, taknak bangun ke? Kita ade urgent ni haa tak ingat ke? Tah2 kau pun dah tua ek" kutuk Jihoon lalu berhasrat untuk mengambil bantal dan memukulnya sahaja.

"Hmm~" balas Yoongi sama.

"Kau dah mati ke? Oh baguslah. Takdelah aku tinggal dengan kau lagi. Barulah halmeoni sayang aku sorang jek" Jihoon hanya membayangkan betapa gembiranya dia tanpa Yoongi.

[OG] Yoongi & Jihoon ChildCare [BTS X SVT] Where stories live. Discover now