Кралят отишъл при оракула. Тя го поканила да влезне и щракнала с пръсти, всичко в тъмната стя се осветило в приятна светлина. Стаята била добре подредена с билки и отвари, които стояли зад нея.
Оракула била развълнувана, че знае кое е момичето, което щяло да управлява кралството, че просто била толкова нетърпелива да каже на краля, но всичко по реда си.-Е владетелю, какво Ви води насам? - питала тя, въпреки че знаела отговора
-Това, което ме води насам е, че искам да узная коя ще е наследницата или кой ще е наследникът на кралството ми. - отвърнал спокойно кралят
-Слушате ли ме внимателно владетелю? - попитала оракула
-Да. - отвърнал кралят
-То дете едно е, момиче ли момче. Не гледай само в кралския си двор, а по владението цяло. Ще намериш ти това което търсиш, ако огледаш се на четири страни - изток, запад, север и юг. Къде намира се? В едно селце. Тя ще бъде по-могъща от вещица, по-добра от фея кръстница, по-борбена от върколак и по-властна от лъв. - казала оракула гатанката си и изчезнала.Кралят стоял и мислел над това което казала оракула. Отишъл в двореца и казал гатанката на генерала който я предал на мислителите.
Те от своя страна започнали да мислят какво трябва да означава гатанката. Мислили два дена и две нощи. Накрая разбрали какво е казал кралят. Вестителят предал на краля, че гатанката била резшифрована.
Кралят побързал да отиде при мислителите и да разбере какво се случва. Влязъл с гръм и трясък.-Е казвайте какво сте научили? - казал първосигнално кралят.
-Научихме, че въпросното дете е в село Ехра и че е момиче на име Асвира. - казал един от мислителите
-Браво на Вас. - похвалил ги кралят -Утре по обяд стражите да са готови.Кралят отишъл в своята стая и поразмишлявал малко. Редно ли е да отвлича дете от майка ми и баща му? Редно ли е детето да страда? Редно ли е родителите да страдат? Редно ли е изобщо да се забърква в това? Според него не било редно, но властта го настоявала. Това ще бъде нещо, което нямало да забрави, дори и да умре, в задгробния живот пак ще помни какво е сторил.
ESTÁS LEYENDO
Общуващата с драконa
FantasíaМомичето общуващо с драконa. Тя е Асвира. Не знае за своята дарба все още. Ще научи ли за нея? А какво ли ще стане ако научи?