روايـه 'عندما يعشق الحجر'
الفصل السابع عشر'17'💙
وكما هو متوقع كان الضيف الغير مرغوب فيه من ناحيه اسلام هو اسرر...
اسماء بصت لمروة بتوتر وفهمت مروة ان هو دا الشخص الل كانت اسماء بتتكلم عنه....
اسررر؟؟؟محمد..
ابو الصحاب كل ده عشان تيجي يعم نورت والله،
انتو تعرفوا بعضضاسماء بارتباكك..
لااف نفس الوقت اسر رد..
ااهمحمد باستغراب..
اه ولا لا..اسر بسرعه..
اه اعرفها كانت الدكتوره الل متابعه حالتي لما حد كده ضربنيي. من غير ما يبص لمروة ..
اسلام استغرب انه معملش حاجه تضايقه بخصوص مروة بس هو لما سأل عنه اتقالة انه مالوش ف البنات وو اومال اي خلاة يقرب من مروة ويكلمها لا ويطلب ايدها كمان..لحد النقطه دي م التفكير واسلام فقد اعصابة..
قام وقف ووجهه كلامه لمروة.
يلا يمروة عن ازنكم يجماعه هاخدد مرااااتي ونرتاح شوية.مروة حست ان اسلام اتغير لما اسر دخل بس فضلت تسكت لما تبقي تفهم منه.
مروة بهدوء .
يلا تصبحوا ع خير يجماعه.
______________________
ملحوظه. توضح الامور..**محمد صاحب اسرر من زمان جدا بس مكانش بينهم اي تواصل الا قليل بس محمد دعاهه ع فرحه وهو لما عرف من مراقبته ان اسماء راحه وان اسماء تقرب للعروسة قرر يروح..
**اسلام كان عمل اجراءاته برضوا وعارف كل حاجه عن اسر وموضوعه مع مروة .
_____________________اسرر..
والله وكبرت ي ابو حميد وبقيت عريس فرحتلك يباشا والله ..محمد بفرحه..
ايوة يعم بقيت عريس بق وكده وعقبالك انت وكريم بق.ككريم..
ايوة ايوة هو يقصدني انا متستغربشاسر بضحكك.
اهلا يباشاا ،لا ده احنا نبقي اصحاب بق.كريم ..
بص ف الحقيقه انا دايس معاك يصحبي.توتا واية كانوا بيتكلموا ع الل بيحصل فجأه اول ما اسر اجيي،،اسماء اتحججت ان عايزة تشرب وهربت من نظرات اسر...
توتا..
انا م فاهمه حاجه هي اسماء اتغيرت فجأه واسلام ومروة طلعوا انا م فاهمه ف اي طب اسلام يمكن غار ع مروة م اسر بس هو عرف موضوع اسر منين..اية ..
والله ي بنتي ما عارفه ف اي،،تعالي نروح لاسماء نفهم منها..وفعلا راحوا لاسماء لقوها واقفه ف المطبخ وسرحانه وماسكه الازازه وبتكب ف الكوباية والكوباية اتملت والماية وقعت ع الارض ودي سرحانه ومسمتره....
توتا..
هو انتي كنتي بتشربي ولا بتشربي المطبخ عشان افهم..اسماء اتخضت ..
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ف اي يبنتي ف حد يخض حد كده..