روايھہ.. *عندما يعشق الحجر*💙🌻
الفصل الثامن *'8'*💙
بعد ما مروة اغمي عليها اجي اسلام ع صوت وقعتها ع الارض وقتها بالضبط والد اسلام خرج م اوضة المكتب ولما لقي مروة كده فهم انها اكيد سمعت المكالمه بتاعته ...
اسلام بقلق ...
_ف اي اي حصل مرووةة فوقييي مررروهه.
توتا اجت ع صوتهم ولقت مروه كده
توتا بخضه..
=حصل اي مالها.
_م عارف ي توتا روحي جبيلها ماية ولمون وانت ي بابا اتصل بالدكتور وانا هاخدها فوق ع الاوضة ..
وفعلا كل واحد راح يعمل الل اسلام طلبة وهو شالها وطلع بيها ع اوضته ونيمها ف سريرهه فضل قاعد جنبها يبصلهاا وهو بيتكلم ..م عارف انا ظلمتك ولا لا ولا عارف انتي زي كل الستات خاينه وهتأذيني ولا لا بس انا من كلامك انا الظالم وانتي المظلومه وانا شايف انكم زي بعض انا لازم اكرهك فيا يعني لازم بس المهم تبقي كويسة وبعدين نشوف الموضوع دهه بس انا حاسس ان انا بح .....
وف الوقت ده دخلت توتا .. *ده انتي بتيجي ف اوقات غلط*🌚
=انا جبتلها الماية والليمون لسا مفاقتش ..
_لا لساا ربنا يستر.
اجي الدكتور وبدا يكشف عليها ولما اجي يرفع البلوزة عشان يكشف عليها اسلام مسك ايده بعنف وبعدها عنها ..
=انت بتهبببب ايييي؟؟
_هكشف عليها ف اي!
=تكشف اي وزفت اي اكشف من فوق الهدوم..
_بس ده..
=انا قولت الل عندي لكده لجيب دكتور تاني م عاوز وجع دماغ
طيب خلاص..
وفعلا كشف عليها وتوتا فضلت معاها واسلام وباباها خرجوا معاه بره..
والد اسلام..
_ها ي دكتور طمني.
=هي اتعرضت لصدمه مااا سببتلها حالة اغماء مفاجأه وعلاج ده انها تبعد عن الصدمه دي او المشكله دي وياريت المشاكل بشكل عام وانا اديتلها حقنه وكتبتلها ع فيتامينات لازم تخدها لان جسمها ضعيف م هتصحي الا الصبح ان شاء الله وحمدلله ع سلامتهاا..
_شكرا ي دكتور
والد اسلام ....
= هوصل الدكتور واجيلك ي اسلام عاوزك ف موضوع
_تمام ي بابا
دخل اسلام يطمن عليها لقاها لسا نايمه فضل باصصلها وتوتا كانت شالت الطرحه من ع شعرها بقت زي الملايكه..
*خطفتي قلبي ي بنت الاي*💙🔐
فاق ع صوت توتا...
=الدكتور قال اي.!
_قال انها لازم ترتاح وتاخد علاجها وهتصحي الصبح يلا ي توتا روحي انتي نامي انا هقعد جنبها...
=لا م هقوم هفضل جنبهاا ..
_هو اي الل هتفضلي جنبها دي مراتي وانا عاوز انام وكمان دي اوضتي
=اوضتك م اوضتك قولت م هسيبها لوحدها معاك
_طب والل
وقبل ما يكمل دخل والد.اسلام
=اسلام تعالي عايزك ..
خرج اسلام وهو بيبص لتوتا بغل وكذالك توتا...
حكي والد اسلام ع الل بيعتقده وان مروة ممكن تكون سمعت الل قال
_ي بابا قولتلك مليون مره متتكلمش ع الموضوع ده وقولتلك خلي بالك قدامها وبرضوا ..
=ي ابني والله ما اعرف انها بره انا مكنتش اعرف انها جاية ع اوضتها فكرتها م هتطلع الوقتي وعشان كده دخلت اتكلم ف اوضة المكتب.
_طيب ي بابا خلاص هنستني تصحي ونشوف رد فعلها اي وربنا يسترر..
=يارب
__________________