~bab1~

11 2 0
                                    

(Ara pov)

"Annyeong! Aku Ara nama panjang aku choi ara aku kelas F1 aku tinggal bersama appa aku. Aku seorang bijak, bijak ponteng sekolah dan tidur didalam kelas hahaha.. dan aku ada 3 sahabat yang selalu ada untuk aku namanya ialah lena,julia dan seung youn tidak lupa juga dengan geng kerasnya.
Pendek cerita aku ada suka seorang budak bijak kelas A1 si kutu buku dia adalah byun baekhyun dan dia sangat bijak dan handsome. dia selalu di kelilingi oleh yeoja" termasuk aku hehehe... 2 tahun aku pendam perasaan ku dekat dia huhuhu sedihnya.. dan aku hanya memperhatikan dia dari jauh je sama ada dia bermain badminton ataupun membaca buku di perpustakaan tapi aku belum menyatakan cintaku dekat dia dan surat" yang aku nak bagi dekat dia masih dalam beg aku aku tak tahu macam mana nak bagi surat" ini dekat dia hmmmm..."

(End pov)

                  🏢.....sekolah.....🏢

[Kelas F]

Mendengar bunyi loceng sekolah semua murid" kelas F berteriak dan berkeluaran tanpa membagi buku" ke meja guru. Guru hanya mengeluh dan bukan sekali je mereka buat macam ni dah banyak kali mereka buat dan mereka bukannya belajar mereka bermain sebab tu lah mereka tak naik" kelas. Lena dan julia yang dah nak bingkas dari kerusi terus melihat Ara yang tak berhenti memandang kearah luar jendela mereka ingin tahu apa yang membuat Ara tak bingkas dari kerusi lalu mereka memandang kearah yang di pandang Ara dan ternyata adalah baekhyun yang tengah berjalan dan di kelilingi oleh para" yeoja Lena dan julia mengalih kan pandangan mereka lalu memandang Ara tersenyum senyum sendiri.

"Amboi memandang sambil mata tak berkedip."kata julia lalu mengangkat sebelah keningnya.

"Itu lah sampai tak perasan yang di dalam kelas ini hanya tinggal kita bertiga."kata lena

Ara memandang kelas nya yang dah tiada murid" lalu memandang lena dan julia.

"Mereka pergi mana?"-Ara

"Ini waktu rehat Ara.. tu lah pandang baekhyun sampai lupa jam waktu rehat."bebel lena

Ara hanya tersengih sambil menggaruk kepalanya yang tidak gatal.

"Suka sangat kau dekat baekhyun"kata julia.

"Su.....ka sangat. Tapi macam mana aku nak bagi surat" aku arh?"-Ara

Ara memandang surat tersebut.

"Sini kau tengok baekhyun"-lena

Lena menunjuk kan kepada Ara, Ara memandang kearah yeoja" yang kelilingi baekhyun ada yang bagi surat tapi dengan sikap dingin baekhyun dia hanya berjalan tanpa memandang surat" tersebut. Ara memandang pun gelisa dia takut nanti nasibnya akan jadi yeoja" tu juga. Ara memandang balik surat" nya dan tidak lama seung youn datang bersama gengnya yang membawah makanan lalu meletak makanan tersebut di meja Ara. Ara,lena dan julia memandang makanan tersebut dengan reaksi gambira. Belum sempat lena dan julia mengambil sushi tersebut terus di pukul tangan mereka oleh seung youn.

"Mana adil macam ni kenapa Ara je yang dapat kami tidak."kata lena dengan cemberut.

"Nah korang punya."seung youn menghulurkan roti kepada lena dan julia.

"Sabar je lah."-Ara

Seung youn memandang Ara dengan penuh rasa sayang lalu dia singkir kan lena di sebelah Ara lalu dia duduk disebelah Ara. Lena hanya bersabar lalu lena duduk di kerusi lain.

"Sedap?"-seung youn

"Eung sedap, youn buat?"-Ara

seung youn menganguk sambil tersenyum sampai matanya tak berkedip memandang Ara.

Lena dan julia memandang seung youn dengan muka tiada reaksi seung youn mengabaikan di sekilingnya yang dia rasa sekarang adalah hanya dia dan Ara yang ada di dalam kelas seung youn suka sangat dekat Ara sejak pertama Ara masuk sekolah, walaupun perasaan nya belum lagi di balas oleh Ara dan dia tahu yang Ara suka dekat kelas A iaitu baekhyun tapi dia tak pernah putus asa dan dia selalu berusaha untuk dapatkan cinta ara walau apa pun cara sekalipun.

i luv you boyWhere stories live. Discover now