~bab3~

4 2 1
                                    

(Ara pov)

Aku terkejut keberadaan baekhyun di depanku sekarang. jadi ini adalah rumah byun baekhyun si kutu buku! Jadi puan hyun cerita pasal anaknya yang sama sekolah dengan Aku ada lah byun baekhyun.

"Kau buat apa dekat sini?"

"Rumah aku suka hati aku lah nak jalan" didalam rumah aku."-baekhyun

Aku terdiam dan tertunduk dan aku tak berani melihat muka baekhyun sekarang
Apatah lagi kejadian tadi masih terngiang-ngian di otakku.

"Omma suruh aku kesini untuk tolong kau berkemas."-baekhyun

Baekhyun mengambil kotak berisi barang, aku melihat tersebut terus rampas dari baekhyun tapi kotak tersebut jatuh dan semua barang" didalam kotak terkeluar di dalam kotak.
Baekhyun melihat aku memungut barangku terus dia membantuku tetapi matanya tertumpuh kepada surat? Ya! Surat yang hari tu aku bagi dekat dia tapi dia tak terima, baekhyun mengambil surat tersebut. Aku melihat baekhyun memegang surat tersebut terus aku ambil lalu menyimpan di saku bajuku.

"Aku boleh kemas sendiri tanpa bantuan kau."

"Kalau kau dah cakap macam okay! aku keluar dulu. Dan kau boleh tinggal di rumah aku tapi aku nak kau jaga mulut kau jangan bagitahu kawan" kau ataupun siapa" yang kau tinggal di rumah aku."-baekhyun

"Kenapa aku tak boleh bagitahu kawan" aku?"

"Sebab aku tak nak orang" di sekolah tahu yang aku satu rumah dengan orang babo."-baekhyun

melihat baekhyun dah keluar dari bilikku
Aku menahan kemarahanku yang nak meletus ingin rasanya aku nak lunyat-lunyitkan mulut baekhyun yang begitu kejam tapi aku tak boleh dan tak nak buat kekecauan dengan hari pertamaku pindah, rumah  baekhyun pula tu.
Aku berhenti memikirkan semua yang membuat diriku stress dan aku sambung mengemas barang"ku semula.

(And pov)

                    .............💗.............

Ara akhirnya selasai mengemas baju dan barang" nya Ara melihat jam loceng yang menandakan pukul 8:45 pm
Ara membaringkan tubuhnya di atas katil dia merasa penat lalu dia menyeka peluhnya tetiba pintu bilik Ara terbuka Ara lansung bingkas dari katil dan melihat siapa masuk dan ternyata itu appanya.

"Ara selesa juga tinggal di sini?"-tuan choi

"Okay! apa lagi auntie hyun dia baik sangat."-hyora

"Baguslah dan Ara jangan risau appa akan segera mencari rumah sewa untuk kita jadi Ara dah jumpa dengan anak sulung puan hyun baekhyun"-tuan choi

mendengar appanya sebut nama baekhyun langsung tersenyum lalu menganguk.

"Dan appa tahu Ara suka dengan baekhyun tapi Ara jangan melampaui batas ya."-tuan choi

Ara terkejut dengan perkataan yang baru saja keluar dari mulut tuan choi.

"Macam mana appa tahu?"-Ara

"Lena bagitahu appa dan appa tak sangkah pula yang Ara suka itu adalah anak byun jin."-tuan choi

Ara hanya tersenyum

"Appa keluar dulu."-tuan choi

Tuan choi keluar dari bilik Ara dan dia merasa risau dekat Ara tak apa kalau mereka sama" suka ini tak. anaknya sendiri yang suka dekat baekhyun dia merasa kasihan akan Ara yang cinta Ara hanya bertepuk sebelah tangan.

"Lena memang tak boleh simpan rahsia arh kau tunggu di sekolah esok kau tahu lah apa aku nak buat dekat kau."Ara membebel lalu dia bingkas dari dudukannya dan menuju kebilik mandi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 17, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

i luv you boyWhere stories live. Discover now