~bab2~

6 2 1
                                    

                  .............💞.............

"Appa Ara dah balik..."-Ara

"Anak appa dah balik.. eh korang pun ada sekali mari lah masuk."pelawah tuan choi kepada lena,julia dan seung youn tidak lupa juga dengan gengnya.

"Apa khabar bapa mertua"-seung youn

Lena,julia dan gengnya hanya bersabar dengan perangainya tuan choi hanya tertawa dengan perkataan seung youn begitu juga dengan Ara.

"Khabar baik.. dah jom masuk ahjussi masakkan korang dulu."-tuan choi

"Kita nak buat apa guys?"-Ara

"Jom main teka-teki."-lena

"Tak nak lah cari lain."-seung youn

"Korang nak tengok album aku?"-Ara

Belum sempat lena dan julia mengatakan tidak terus seung youn memotong.

"Nak!"-seungyoun

"Kejap aku ambil dulu."-Ara

Lena dan julia memandang seung youn dengan tajam ini bukan kali pertama dan kedua Ara tunjuk albumnya ini dah kali ke10 mereka melihat setiap mereka kesini mesti seung youn akan mengiya kan bila perkataan album.
Dan tidak lama Ara kambali dengan membawa album seung youn terus ambil di tangan Ara lalu membuka album tersebut.

Dan setelah berapa menit mereka menunggu makanan siap dan akhirnya tuan choi keluar dari dapur lalu memanggil mereka.

"Makanan dah siap mari lah makan sebelum sejuk."pelawah tuan choi mendengar tuan choi memanggil mereka terus mereka bingkas lalu menuju ke meja makan.

Mata mereka terpanah begitu juga mulut mereka betapa banyaknya lauk di sediakan di meja lalu mereka duduk.

"Makan lah jangan malu"."tuan choi

"Kami makan dulu.."ujar mereka serantak dan mereka pun menyentap makanan tersebut.

"Wah ahjussi memang jjang! semua masakan ahjussi memang sedap."kata seung youn dan yang lain menganguk tanda setuju dan mengaku yang masakan tuan choi sedap.

"Masakan ahjussi memang semuanya sedap."-tuan choi

"Tapi kenapa Ara tak pandai masak."-lena

Ara dan seung youn memandang kearahnya dengan tajam.

"Amboi kau. Kau nak aku bagi kau makan selipar jepun baru kau tahu langit ini tinggi ke rendah."-Ara.

"Hehehe mian.."-lena

"Ahjussi belum ajar Ara lagi nanti dia masuk kolej ahjussi akan ajar dia cara memasak."-tuan hoi

Mereka tertawa senda dan tuan choi menceritakan tentang" kisah mereka dulu tanpa mereka sadar tuan choi lupa tutup gas dan gas mulai panas dan meletop secara perlahan Ara terdengar bunyi letopan dan terhidu bau gas lalu dia bingkas dan menuju kedapur Ara terkejut lalu menjerit.

"Arghh!!!!! Asap!!!!" Mereka mendengar jeritan Ara mereka terus bingkas dan menuju ke arah dapur

"Semua lariiii!!!"tuan choi dan Ara segera mengambil baju dan barang" berharga mereka setelah mengambil barang" mereka terus mereka keluar dan gas tu pun meletop.

Tuan choi dan Ara hanya melihat rumah mereka yang dah hancur.

"Appa dimana kita tinggal sekarang.."-Ara.

                   .............💞.............

"Berita terkini sebuah rumah bernama choi park terhangus dikernakan gas meletop dan korban masih di tempat kejadian tersebut."

i luv you boyWhere stories live. Discover now