Frozen ( Karlar Ülkesi)

30 5 1
                                    

Sanırım bu animasyonu bilmeyen yoktur. Hatta 20 kasım 2019 tarihinde Frozen 2'de sinemalara konuk oldu.

Peki Frozen yani karlar ülkesi nereden çıktı?
Neden Elsa'nın sihirli güçleri var?
Anna aslında kim?

Gibi sorulara yanıt vereceğim;

Hadi animasyonun tarihine bir inelim;

Karlar ülkesi animasyonu aslında Fransız bir yazarın "Karlar Kraliçesi" adlı kitabı ile aramıza gelecekti. 1937 tarihlerinde "Karlar Kraliçesi" adlı animasyon yapıma konuldu. 1000 kişilik bir ekip ile çizgi film yapılmaya çalışıldı ama başarısız olundu. Bu yüzden bu proje 1900 yıllarda asla ileri sürülüp yapıma konmadı.

Peki romanda Elsa ve Anna nasıldı düşündünüz mü?

Şimdi size romanın konusunu anlatacağım;

Elsa adından anlaşıldığı gibi Karlar Kraliçesi idi. Ama çok kindar ve kötü kalpli bir kadındı. Çocuklardan, kadınlardan ve herkesten nefret ediyordu. Daha sonra ise eşinden ayrılan Anna adlı bir köylü kalbinin kırılmış olduğunu anladı. Ve karlar kraliçesine kalbini dondurması gerektiğini söyledi. Ama o bu isteğini reddetti. Yani romanda Anna'nın kalbiyle ilgili sorunları yer alıyor.

Elsa'nın kötü hali nasıldı peki?

- Tipi biraz rock müzik yapan kişileri andırıyordu. Simsiyah saçları ve mavi renkleri şeytani gözleri vardı. Elbisesi ise masmavi kristaller ile kaplıydı.

Peki Anna nasıldı?

- Anna iki tane örgülü hoş bir elbisesi olan temiz kalpli bir köylü.

Peki nasıl böyle bir anda Arendelle böyle aklıma geldi?

Arendelle gerçek hayatta Norveç'in bir bölgesinde yaşayan 25 bin nüfuslu bir köyden ilham alınarak yapılmıştır.

Elsa ve Anna nasıl bu hale geldi?

- Aldırma (Let it go) adlı şarkıyı seslendiren İdina Menzel, şarkıyı dokunaklı söyleyince şarkıyı değiştirmek yerine direk karakterleri ve seneryoyu değiştirerek bugün ki Elsa ve Anna'yı görmüş olduk.

İlginç Bilgiler ve Teoriler;
- Elsa'nın saç telleri ve kar taneleri özel bir yazılım ile programlanıp yapıldı ve saç tellerinin sayısı Rapunzel'in sayısından daha fazla.

- Elsa ile Rapunzel'in akraba olabileceği düşünülmektedir;
Benzer yönleri çok fazla. Örnek verecek olursak;
- İkisi de solak
- Sihirli güçleri var.
- Anne ve bana bakımından oldukça benzerler
- İkisinin saçları çok özel.

Elsa peki resmi bir Disney prensesi mi?

- Elsa bir resmi Disney prensesi değil. Nedeni ise diğer prenseslere göre Elsa daha özel ve para olarak da oldukça gişe rekoru kırdı. Ve ayrıca Elsa stratejik bir para yöntemi olarak kullanılıyor.

Peki Elsa'nın Sihirli güçleri var?

Elsa'nın annesi rüzgar gücünü temsil ediyordu. Ve Elsa'nın doğumu esnasında kendi güçleri Elsa'ya 5. Element olarak geçti. Ve annesi güçlerini kaybetti. Daha sonra ise Elsa ise bütün elementlerin topluca hâlini aldığını ve aslında Arendelle bir hediye olduğunu anladı.

Peki Elsa ve Anna ile ilgili bir sorunuz varsa buraya yazın. Ben size anında yanıt vereceğim

Çizgi Film Ve Filmler Hakkında İlginç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin