Semenjak aku mengenali Lina, aku tidak pernah nampak Lina sebahagia ini. Ternyata semenjak bersahabat baik dengan Haziq, Lina sudah semakin ceria dalam kehidupan seharian kami. Sejujurnya, aku bersyukur Lina dan Haziq menjadi kawan baik. Suami mana yang tidak mahu lihat isterinya bahagia? Lina sendiri beritahu padaku yang kini dia merasakan sangat bahagia kerana bukan saja dia ada seorang bff, malah mempunyai suami yang sangat memahami seperti aku. Lina mengatakan yang dia sangat bertuah mendapat suami yang memahami dan mengizinkan dia berkawan dengan mesra dan akrab dengan seorang lelaki.
Lina juga tidak segan untuk menunjukkan persahabatan dia dan Haziq pada orang lain. Sekarang, Lina banyak juga memuat naik gambar dia dan Haziq di laman IG dan Facebook. Dalam sehari, sekurang-kurangnya 2-3 gambar mereka Lina akan muat naik dalam sosial media. Antara gambar yang Lina muat naik adalah gambar mereka berpelukan di parking dan tangga, gambar mereka makan bersama sambil saling suap menyuap. Ada juga gambar mereka cium pipi masing2 dan bercium mulut. Setiap gambar mereka Lina akan tag dengan hashtag #bff dan #kawanbaiklelaki. Walaupun lazimnya di Malaysia ini isteri orang tidak mungkin ada kawan baik lelaki, apatah lagi yang rapat seperti isteriku dan Haziq, Lina tidak malu malah bangga apabila menunjuk bff nya Haziq di sosial media. Memang ada yang komen Lina tidak sepatutnya berkawan rapat dan bermesra dengan lelaki kerana Lina ini isteri orang tetapi Lina tidak kisah dan ambil peduli pun kerana Lina anggap sesiapa yang komen sebegitu cemburu dengan keakraban dia dan Haziq. Bila Lina muat naik gambar dia dengan Haziq, memang ramai juga lelaki yang sibuk ingin berkenalan dan berkawan dengan Lina. Ada juga yang menghantar mesej2 kotor kepada Lina. Semuanya Lina block kerana Lina merasakan mereka tidak layak menjadi kawannya, tidak seperti Haziq.
Ketika ini, aku baru sahaja sampai dirumah daripada pejabat. Aku lekas2 menanggalkan kasut dan stokin aku dan terus duduk di sofa sambil membuka telefonku. Lina pula masih belum pulang lagi dan sedang lepak dengan Haziq. Selepas hari minggu haritu, dimana aku lihat sendiri keakraban Lina dan Haziq, Lina telah meminta izin aku untuk membenarkan dia pulang lewat dari kerja 2hari dalam seminggu untuk lepak dengan Haziq. Lina juga meminta izin aku untuk membenarkan dia keluar dengan Haziq pada 1 hari minggu untuk setiap 2 minggu. Aku mengizinkan saja kerana Lina dan Haziq bersahabat baik dan sudah tentu lah mereka ingin selalu melepak. Lina mengatakan dia meminta izin aku kerana dia tidak mahu aku merasa yang dia abaikan aku untuk melepak dengan bff nya. Aku jelaskan pada Lina yang aku tidak rasa terabai langsung malah aku gembira dia ada bff dan dapat keseronokan berkawan.
Ketika Lina tiada dirumah ni, ini lah masa aku untuk buka Google Drive milik Haziq di telefon aku. Hari itu selepas Haziq selesai menjolok tekak Lina, aku dan Haziq keluar dari bilik untuk memberi ruang kepada Lina untuk berehat sekejap dan kemas pakaian dalam barunya yang bersepah dalam bilik. Semasa aku dan Haziq duduk di ruang tamu, dia telah berikan aku email dan password kepada Google Drive nya. Di dalam Google Drive itu, Haziq telah letak semua gambar yang dia ambil setiap hari dia bersama Lina. Semua gambar dan video Lina bogel, mereka bercium, berpeluk dan blowjob ada di dalam drive itu. Haziq menjelaskan padaku kenapa dia berbuat demikian kerana dia ingin buktikan yang dia dan Lina hanya berkawan baik dan segala yang mereka buat hanya kemesraan antara dua rakan dan Lina tidak pernah curang dengan aku. Aku katakan pada Haziq yang itu tak perlu kerana aku memang percaya yang mereka memang tidak akan tipu aku dan aku percaya yang mereka hanya bermesra sebagai kawan baik. Haziq jelas gembira dan lega mendengar aku berkata begitu tapi dia tetap ingin aku simpan Drive itu sebab dia akan upload semua gambar dan video mereka setiap hari ke dalam Drive itu dan dia mahu aku tahu semua yang mereka buat. Haziq mengatakan yang ini sebenarnya cadangan Lina. Bila Haziq kata begitu, aku setuju saja kerana aku ingin juga lihat apa yang mereka buat bila mereka di pejabat atau bila mereka melepak. Bukan lah aku cemburu atau tidak percayakan mereka, cuma aku suka lihat mereka bermesra dan sudah pasti, aku suka lihat Lina gembira di dalam setiap gambar dan video mereka.
YOU ARE READING
Kawan Baik Seorang Isteri
FantasyKisah seorang suami yang mengizinkan isterinya berkawan baik dengan seorang lelaki lain. Persahabatan si isteri yang 'istimewa' membuatkan si suami rasa satu perasaan yang tidak dapat ditafsirkan.