عدت فتره قبل عيد ميلاد نيللى , الحياة كانت مستقره فيها , نيللى رجعت لحياتها الطبيعيه تانى، وكنا بنتقابل كل يوم فى الكليه ونحضر المحاضرات مع بعض
نقضى اليوم كله فى الجامعه ,وبليل أما بنخرج أو بنتكلم فى التليفون لحد ماننام .
Lina Basyouni
أما بقى بالنسبه لنصير فكل أسبوع كنت بختار اتنين من اللى الرسايل اللي كانت بتجيلى وأتواصل معاهم ...
وشوفت العجب من الناس !!!
شوفت اللى بتستعبط وعامله نفسها ملبوسه علشان أهلها مايجوزهاش بالعافيه !!
واللى بتستهبل علشان جوزها مايتجوزش عليها فعملت نفسها ملبوسه وهددته لو أتجوز هتربطه أو تسخطه قرد !!!
واللى عامل نفسه ملبوس علشان مراته مش بتبطل طلبات منه وعينيها فارغه !!
فين وفين لما كنت بلاقى حاله ملبوسه بجد , ساعتها كان نصه والرجاله بيخلصوا على طول ....
Lina Basyouni
لحد مافى يوم الكليه كانت مقلوبه ، علشان في بنت فى دفعتنا اسمها رشا أختفت من يومين ومش عارفين مكانها !!
البنت وحيدة أبوها وأمها ،والاتنين كانوا بيسألوا أصحابها عليها !! وكانوا منهارين جدا وأمها كانت بتعيط بحرقه ..
صعبوا عليا ...
أستدعيت نصير ، فجه وقالى وهو بيهزر :
شبيك لبيك يانينو !!!
قولتله :
فيه واحده زميلتنا مختفيه بقالها يومين , ومش لاقينها خالص , عايزك تعرفلى مكانها ...
قالى :
لا يانينو ....دى معرفش أعملها لوحدى , أنا أساعدك وأنت بتفتح المندل !!؟
قلتله :
المندل !!؟ أنا مبعرفش أفتح المندل !!!
قالى :
يبقى ماليش فيه يانينو , أتعلم تفتح المندل وانا مش هتأخر عليك .
قولتله:
وده أتعلمه فين بقى ان شاء الله فى المركز الثقافى الروسى ولا فى معهد دراسة الجن قسم منادل !!! , أخلص يانصه أكيد هتعرف تتصرف , اجيبلك حاجه من أطرها؟! , شراب بتاعها مثلا وأنت تشمشم وتعرفلنا مكانها !!!
قالى :
أشمشم !!؟ هو أنا يابنى كلب بوليسى !! انت فاهم غلط خالص...
أبو الدراما والتلفزيون اللى لحس دماغكم !! مينفعش يانينو لازم تكون بتعرف تفتح المندل علشان أعرف أساعدك .
قولتله :
ماشى يانصير , روح طيب دلوقت , على ما أشوف حوار المندل ده.
أنت تقرأ
ميراث نور " الجزء الاول "
Fantasyطالب بكلية الهندسة يستقبل طرد من شخص مجهول , يفتح الطرد و يفاجئ بشي يقلب حياته رأسا على عقب .