•6. Berättat allt, förutom...•

147 6 0
                                    

•Viljas perspektiv•

Jag och Oscar har träffats varje dag den senaste veckan på jullovet, eller, jag har ju inte jullov eftersom jag inte går i skolan längre, men Oscar hade det.

Jag har iallafall fått med till studion och fått dansat tillsammans med killarna, vilket har varit jättekul. Så jag har fått lära känna Felix, Omar och Ogge mer också.

När jag och Oscar har träffats har vi oftast kollat på film eller bara suttit och pratat. Vi har kommit varandra väldigt nära nu, och jag vet nästan allting om honom, och han allt om mig.

Jag vet att jag kan lita på Oscar, och han kan lita på mig.
Han är så snäll, omtänksam,fin, snygg och sexig...?
Men alltså jag vet inte, får man verkligen tänka så om sin bästa vän. Eller, hur känner jag för honom egentligen. Har jag känslor för honom. Jag kanske börjar falla för honom trots allt.
Men det skulle inte funka, hela vår vänskap skulle förstöras då...

•Oscars perspektiv•

Nu har skolan börjat igen, efter ett underbart jullov. Som jag har fått spendera med min bästa vän, Vilja.

Vi har träffats varje dag det senaste och det är helt fantastiskt.
Vilja är en underbar person och hon är helt amazing. Vi har pratat med varandra om allt mellan himmel och jord.
Hon har berättat allt för mig och jag för henne.
Eller...egentligen har jag inte det.
Det finns en sak jag inte berättat för henne, som jag faktiskt tror jag borde göra snart. Eller rättare sagt nu.

Jag springer ut i hallen, men skiter i att ta på mina skor, hon bor ju ändå bara en våning nedanför mig.
Jag går ut ur lägenheten, struntar i att låsa eftersom jag hade bråttom nu tyckte jag.
Jag springer ner för trappan och är nära att snubbla, men håller kvar balansen.

Jag står nu utanför Viljas lägenhet och funderar på om detta verkligen var en sån bra ide. Men jag knackar ändå 3 lätta knackningar på dörren.
Jag hör fotsteg och det känns som om mitt hjärta ska hoppa ut ur bröstet på mig.
Ett lås vrids om inifrån och dörren öppnas. När Vilja ser mig spricker hon upp i ett leende.
"Hej Oscar!" säger hon och kramar mig, mitt hjärta kommer snart sprängas om hon inte släpper mig snart, fast egentligen vill jag inte att hon ska släppa mig. Men det gör hon sedan.

"Var det något du ville?" Frågar hon mig när jag inte säger något.

"Ja, typ" mumlar jag till svar.
"Kan jag komma in?"

"Självklart, har det hänt något" frågar hon mig, hon låter lite orolig.

"Nej, inte direkt.." säger jag tyst.
Kom igen nu Oscar, säg det, få det överstökat.
"Det finns en sak jag vill berätta för dig.." säger jag tyst.

"Ja, du vet att du kan säga vad som helst till mig Oscar" säger hon och ler ett av hennes perfekta Vilja-leenden.

"Men jag är rädd för vad du ska säga, om du ens säger något. Du kanske bara kör ut mig och aldrig vill träffa mig igen.." säger jag, jag vill inte, INTE, att det ska hända!!
Då vet jag inte vad jag skulle göra.

"Oscar, du vet att jag aldrig skulle göra så mot dig" säger hon och kramar om mig ännu än gång.
"Säg nu vad det var, jag finns här för dig Oscar"

Jag blir genast lugnare, tar ett djupt andetag, sedan säger jag....

--------------------------------------------
Hej alla fina!!😘
Då var kapitel 6 ute!!
Vad tror ni det är Oscar ska säga till Vilja?😏

Jag ville ara tacka så hemskt mycket för över 100reads!!🙏

Jag blir så himla glad att se att det faktiskt finns folk som läser min novell, det blir jag verkligen!❤️

Så tack Tack TACK så mycket!!💗

Pusssss😘

Det bästa som hänt migWhere stories live. Discover now