Klik~
Jungkook mematikan tv lalu menghembuskan nafasnya dengan pelan.Lagi-lagi kes yang sama.Hei,zaman sekarang ni ada lagi ke makhluk mitos tu?
Vampire?Tch,semuanya cuma cerita-cerita dongeng yang dijadikan pengantar tidur untuk budak-budak.
"Kookie..."
Jungkook menoleh ke samping menemukan eommanya yang berjalan menghampiri sang anak dengan sebelah tangan memegang uniform sekolah.Untuknya ke?
"Esok kamu dah mula sekolah ne,pakaian kamu eomma dah siapkan"
Jungkook menerima pakaian tersebut dengan senyuman kecil di bilah bibirnya.
"Gomawo,eomma"
Somi terkekeh kecil lalu mengacak surai lembut Jungkook. Dia menarik lengan sang anak dengan lembut lalu mendorongnya pelan..
"Cha,Kookie kena tidur awal...Kookie tak nak lewat bangunkan"
"Um.."
Jungkook memejamkan matanya ketika Somi mendaratkan kecupan pada dahinya.
"Selamat malam sayang.."
Jungkook melangkahkan kakinya menuju ke arah bilik yang dia tempati dengan Taehyung. Menolak pintu bilik tersebut dengan pelan
"Uh?"
Kosong....Mana perginya namja tampan tersebut?Ah,dia lupa.Taehyung keluar dari petang tadi.Matanya memandang jam dinding sekilas.
11 malam...Taehyung memang selalu pulang lewat ke?
"Kau tak tidur lagi?"
Jungkook sontak menoleh ke belakang ketika mendengar sebuah suara tepat di telinganya.Perlu ke Taehyung berbisik di telinganya?
"Taehyung..."
Jungkook sedikit menjauhkan tubuhnya yang terlalu dekat dengan Taehyung.Sedangkan si tampan hanya terkekeh kecil.
Untuk seketika, matanya terkunci pada cecair merah di sudut bibir Taehyung.
"Mulut kau...Tu darah ke?"
"Hm?"
Taehyung menyentuh sudut bibir dengan ibu jarinya.
"Yup,aku minum darah tadi"
Jungkook mendengus lucu dengan kata-kata Taehyung. Dia berjalan ke arah almari pakaian lalu menggantung uniform sekolahnya
"Lawak kau tak lucu Taehyung"
"Ikut kaulah nak percaya ke tak"
Jungkook memandang datar ke arah Taehyung.
"Kau pun dah terpengaruh dengan berita vampire ke?"
Taehyung menaikkan sebelah keningnya dengan senyum tipis.Dia memeluk tubuhnya sendiri dengan pandangan yang tak lepas dari Jungkook.
"Kau tak percaya yang vampire tu wujud?"
"Percaya...Waktu Kook umur 7 tahun"
"Haha...Padahal dah banyak kes yang jadi dekat luar sana"
"Mn...Molla...Kook tidur dulu"
Taehyung mengangguk,bola matanya bertukar menjadi merah dalam beberapa saat lalu kembali seperti semula.
"Kau akan tahu perkara sebenar kalau aku dah tak dapat tahan diri untuk hisap darah kau..."
Jungkook meremat kedua tangannya di bawah meja.Cuba bersabar dengan ejekan yang dilemparkan oleh rakan kelasnya.
Tak guna,hari pertamanya disekolah terkesan buruk."Kenapalah kelas kita ada budak nerd?"
Jungkook mengabaikan kata-kata tersebut dengan memandang ke arah luar.Apa yang salah dengan penampilannya...Dia cuma pakai kaca mata bulat.
Lainlah kalau dia belah rambut.Tu barulah budak nerd.
"Apa yang korang buat?"
Suara berat seseorang memasuki indera pendengaran mereka.Sehinggalah ketika menemukan sosok yang mereka takuti membuatkan sekujur tubuh mereka seolah-oleh membeku.
"T-taehyung sunbae"
"Buli budak baru?Berani juga,nak kena hukum hm?"
"M-maafkan kami sunbae...Kami cuma main-main dengan dia"
"Duduk tempat masing-masing dan jangan ganggu dia lagi.."
Taehyung meletakkan paper bag ke atas meja Jungkook setelah pelajar-pelajar di sana bubar.
"Kau tinggal bekal makanan"
"Ah,gomawo Taehyung.."
"Apa yang kau ingat hm.."
"Vampire...Mungkin?"
Keduanya terkekeh kecil.Taehyung mengacak rambut Jungkook hingga berantakan lalu berjalan pergi.
Dia berhenti di hadapan pintu kelas tersebut"Jangan kacau adik aku,atau korang akan berhadapan langsung dengan aku"
Kesemua mereka menelan ludah gugup.Kalau diorang tahu Jungkook adik Taehyung, taknya diorang kacau dia.Hei,Taehyung tu ketua pelajar dan merupakan salah satu anak penguasa terhebat di Seoul.
Tbc
YOU ARE READING
Taehyung, You're Vampire!?
FanfictionSeoul kini digempar dengan berita mengenai makhluk mitos dulukala... Mayat-mayat yang dijumpai dengan tubuh kering seolah-olah darah mereka tidak tersisa... Namun sungguh tak disangka, makhluk yang paling ditakuti ramai rupanya tinggal seatap denga...