Nh, untuk adik. Kata abang Alvin sambil menghulurkan sekotak hadiah besar yang bersampul corak bunga.
Aik. Tiba tiba bagi adik hadiah ni nape? Dh la beso pulaktu?? Tanya Alvin dengan memek yang penuh tanda tanya..
Saja. Lagipon duit kt poket ni banyak lagi, tak habis pon. Kata abangnya sambil menepuk nepuk kocek seluarnya yang mempunyai beg dompet.
Macam ade something wrong here. Duga Alvin sebb selama ni belum pernah abangnya memberikan hadiah padanya melainkan semasa sambutan hari jadi jee. Tu pun dapat kotak kecil.
Mane ade. Nk something wrong ape nye, penat abang bawak kotak ni.dh la beso berat pulak tu. Kata abang Alvin sambil membuat muka tidak puas hatinya.
Okey, this time i trust you but if you try to do something with me awas you. I revenge to you you know_kata Alvin tapi bila diangkat ringan je macam pegang kotak kecil je. Ngada ngada abangnya ni.
Okey, this time i trust you but if you try to do something with me awas you. I revenge to you you know. Ajuk abang Alvin sambil membuat gaya dan percakapan yang dilakukan Alvin sebentar tadi.
Tau perli orang je. Puji tknk, merajuk ah cmni. Kata Alvin sambil membuat muka merajuk.
Kalau cmtu abang tarik balik hadiah tu. Bk sini. Tangan abang Alvin sudah siap sedia untuk mencapai kotak di tangan Alvin namun sempat ditepis oleh Alvin.
Ek eleh, bende dh bagi mane leh ambik balik._Alvin
Boleh je jika tuan empunya belom sahkn lagi pemilik barunya. Seloroh abang Alvin.
No way, now this box will be mine or should i said this box already mine. Hahahaha._ Kata Alvin sambil ketawa jahat.
Speaking la sangat. Entah betol ke tidok ayat nye. Ni nk ke tk nk ni. If you dont want i can take it. Hah abang alvin dh speaking.
Eleh, perli owang tapi dia same je 2 kali 5. Ok la Alvin nk bukakla ni. _Alvin
2 kali 5 10. Seloroh abang Alvin lagi.
Diamla. Owang nk bukk kotak ni ni. Nasib baik taman ni tk ramai owang, silap kene curi kotak ni dengan budak budak yang main kt sini._ Alvin
Ye la cepatla bukk. Cepatla pft pft pft. Gesa abang Alvin sambil menahan ketawa.
Apa gelk gelak, mesti ade something wrong ni. Desis hati Alvin. Hihihi aku tau ape kau nk buat, aku bls balik.
Sudah kali ke sepuluh Alvin mengoyakkn sampul hadiah itu namun masih tidak jumpa satu pun benda dan saiz kotak itu pon semakin mengecil dek kerana terlalu banyak sampul hadiah yang di letakkan pada kotak tersebut.
Ish, mane ni abang. Tkde pon hadiahnya, ni yang malas ni nk kene buka satu satu sampul hadiah. Tengok tu siapa nk kemas. Bebel Alvin sambil menunjukkan sisa sisa sampul hadiah yang telah dikoyakkanya.
Adik ah. Sape lagi, tong sampah berderet kt sini. Lepas ni buang sampah sampah ni pastu alang alang tengah ambik sampah tu kutipla skali sampah sampah yang ada kt sini. Arah abangnya lagak seperti bos di taman itu.
Ek eleh. Arah macam ma,am besar je kt sini. Nnti abang tolong skali nnti dapat pahala. Peluang dh ada jangan dipersia siakan. Kata Alvin sambil tangannya ligat mengoyakkn sampul tersebut sehinggalah tiba di satu kotak kecil.
Yes. Sampai jugak kita ke gunung Kinabalu. Jom kite bukak.... kata Alvin dengan terujanya kerana ingin menetahui isi yang ada dalam kotak tersebut walaupun kotak itu bersaiz kecil dari yang sebelum nya.
Okey Alvin bukak dlm kiraan satu dua tiga bukak. Serentak itu kotak di letakkn di hadapan muka abang Alvin dan kotak itu seperti mengeluarkan debu putih seperti tepung dan terkene pada seluruh wajahnya itu.
YOU ARE READING
SPY TEDDY BEAR
AcciónNur Alvina Qairina. seorang kanak kanak yang boleh dikatakan riang tetapi telah berubah apabila sesuatu kejadian telah berlaku Abang janji dengan adik yang abang takkan tinggalkan adik ?? ye abang jnji. bukti?? tuuuu. Jari kelingking abang Alvin men...