Berikut ialah HADIAH yang disediakan untuk pemenang.
1. LIMA karya yang terpilih akan diberi bimbingan bagaimana membuat proposal untuk diserahkan kepada PENGARAH dan dijadikan telefilm.
2. Maksudnya: Drama TV selama satu jam (campur iklan).
3. Siapa yang akan beri bimbingan? Di sini Ibu dapat perkhidmatan Aqila Mustaqim. Dia ada pengalaman menulis skrip drama TV dan teater. Ibu tak ada masa nak buat, sebab sibuk dengan kerja rasmi. Aqila Mustaqim tak masuk award ini, sebab dia geng Ibu dan Pengarah. Tak aci le, kan?
4. PENGARAH akan membawa karya PEMENANG kepada producer (ASTRO, TV3 dan lain-lain).Jika diterima, anda akan diberi tunjuk ajar bagaimana menjadikan NOVELLA anda sebagai skrip untuk film.
5. Buat masa ini tunjuk ajar ini PERCUMA.
6. Jika tak sanggup membuatnya, orang lain akan diupah untuk menulisnya. Upah ini akan diambil daripada royalti anda.
7. Anda akan diberi sticker 'MOST DRAMATIC NOVELLA 2020'
8. Maknanya, hadiah sebenar ialah PELUANG UNTUK BELAJAR MEMBUAT PROPOSAL TELEFILM SECARA PERCUMA.
9. Sama ada PROPOSAL anda diterima atau ditolak oleh PRODUCER TV bergantung kepada menariknya cerita anda.
10. Bagaimanapun Ibu tak jamin ia akan diterima oleh PRODUCER TV. Ibu hanya bantu untuk panjangkan kepada PENGARAH sahaja.
11. Berapa nilai bayaran royalty akan ditentukan oleh PENGARAH setelah NOVELLA anda diterima oleh Producer TV untuk dijadikan telefim.
Berminat? Baca syarat-syaratnya.
YOU ARE READING
MOST DRAMATIC NOVELLA AWARD 2020 (CLOSED)
De TodoIni hanya satu usaha kerdil untuk mengangkat kualiti Drama Melayu ke persada yang dikenang zaman berzaman.