Cordoba , Spain
Ariana mula bangun dari pengsan nya. Dia berasa sakit di bahagian tangan dan kakinya akibat ikatan yang ketat. Dari jauh dia nampak 4 orang lelaki sedang menghampirinya.
Ariana pura pura pengsan untuk memudahkan dia mendengar lelaki lelaki itu berbincang.
"Kenapa korang buat dia macam ni?..lepaskan je lah dia". Ujar Qaiser
Dia masih tidak tahu mengapa mereka menangkap Ariana.
"Come on Qaiser dia orang Redrose" lucas menjelaskan apa yang sedang berlaku.
Terkejut Qaiser mendengar apa yang dikatakan oleh lucas. Tapi mengapa dia jadi sasaran. Dia tidak percaya yang gadis sebaik Ariana mampu membohonginya.
"Tapi dia sekadar kawan aku..apa bukti kau?"
"Tengok lah ni". Lucas memberi henfon nya pada qaiser
"Dia digunakan untuk perangkap kau. Redrose cuba untuk cari maklumat kumpulan kita dengan cara diorng gunakan perempuan ini untuk goda kau so kau akan terpedaya dan akan cerita kan semua psal kumpulan kita pada dia"
"Aku tak sebodoh tu lah nak bongkarkan semua tu" Qaiser cuba untuk menafikan apa yang lucas katakan
"Tapi kau bodoh sebab percaya kan perempuan ini"
Ariana mula rasa takut. Dia tidak pernah mengalami situasi seperti ini. Dia berasa bodo kerana tidak membawa anak buah redrose bersama.
Ariana hanya mampu mendengar. Lama kelamaan dia mula rasa kasihan kerana menipu Qaiser dan lelaki itu sebolehnya menafikan yang diri Ariana ini jahat.
Ariana cuba memberanikan diri untuk bersuara. Dia memdang wajah mereka berempat. Mereka memakai topeng berwarna putih. Kecuali Qaiser.
"Lepaskan aku!!" Ariana mula menenking mereka.
Aaden yang dari tadi senyap mula mendekati Ariana. Dia duduk di hdapan Ariana. Dia memandang Ariana dari atas ke bawah. Kalau tidak disebabkan dia sudah jatuh hati pada Rose. Sudah pasti dia akan melakukan pekara yang tidak baik pada Ariana
Tapi itu bukan lah sifatnya. Mungkin dia akan berikan pada anak anak buahnya yang lain
"Kau akan mati" ujar Aaden dengan nada perlahan tapi cukup menakutkan.
Ariana mula cuak. Dia memandang Qaiser. Dia cuba untuk medapatkan perhatian dari Qaiser. Qaiser mula rasa tidak puas hati dengan Ariana. Dia ihklas berkawan dengan gadis itu tetapi gadis itu hanya mahu memperdaya kan dirinya.
Qaiser melangkah keluar dari bilik itu tnpa menoleh memadang Ariana. Ariana hanya memdang lalaki itu pergi.
"Lepaskan aku" ujar Ariana tetapi dengan lebih perlahan.
"Biar kan dia dulu. Aku tahu apa nak buat dengan dia". Ujar Aaden dengan senyuman sinis.
....
NISA!!?
lisya berlari untuk mendapat kan Nisa yang sedang berlatih menembak itu.
"Kau kenapa ni?"
"Ariana...dia..penyamaran dia dah terbongkar". Ujar Lisya yg tercunggap.
Nisa membaling pistol nya ke arah dinding dengan kuat.
"Aku nak korang bawak balik Ariana".
"Korang mintak dengan cara baik dahulu. Kalau diorang masih tak nak bagi Ariana baru korang mintak dengan cara kasar. Fham?"
Lisya mengangukkan kepala nya. Dia keluar dari bilik berlatih dan terus berjumpa Tasya.
"Apa korang nak sebenarnya?" Nisa cuba faham situasi yang berlaku.
YOU ARE READING
AADEN ROSE
RomanceAadenRose Musuh dalam percintaan Mark Aaden Marteo seorang ketua mafia BLUE DAIMOND yang digeruni di sekitar negara Spain. Aaden seorng lelaki yang dingin dan tidak mudah didekati wanita namun disebabkan satu pelanggaran die tertarik dengan seorang...