Part 21 AadenRose

32 4 0
                                    

Pakk!!

Terhinjut bahu mereka semua dengan ketukan Nisa. Nisa marah dengan apa yang sudah berlaku ketika itu.

"aku letakkan korang berdua di bilik papa aku supaya tiada sesiapa yang boleh enter room papa aku kecuali doctor yang jaga papa aku! Marah Nisa. Dada nya turun naik akibat menahan amarah.

"And u!" matanya tajam memandang doctor lelaki di hadapan dia.  

"Im sorr...sorry mis...miss Nisa..i don't know how can this all happened.."ujar doctor lelaki itu.

"How can u tell me u don't know about this!?. I pay u for take care my father and to survive him"

"i know miss but..." belum sempat doctor itu mahu menjelaskan Nisa sudah pun suruh dia berhenti bercakap.

"Tasya kau pergi bilik security kau tengok cctv bilik papa aku now!" Arah Nisa. Itu sahaja cara untuk dia mencari punca.

seseorang menepuk bahu nisa dari belakang.

"Nisa aku bukan nak tambah kan beban kau. Cuma baik kau pergi settle papa kau dulu. lepas tu baru kita cari siapa dalang semua ni" ujar lisya ingin meredakan sepupunya nya itu. Dalam hatinya juga rasa sayu. Yang mati itu ayah sedaranya bohong kalau dia juga tidak terkilan. Dari dia kecil sehingga sekarang dia dijaga oleh kelvin kerana ibu bapanya tidak tinggal di Spain bersama lisya.

Nisa tidak membalas apa apa. Dia merenung wajah wajah dihadapannya. Dia mengahalakan pistolnya ke arah doctor tersebut. Dalam mata nisa penuh dengan api kemarahan. Mereka yang lain turut terkejut dengan tindakkan Nisa. Masing masing hanya mengunci kan mulut. Tidak berani untk membuka.

"Aku belum selesai lagi dengn korang" ujar Nisa dingin dan menurunkan pistolnya dia terus berjalan menghala ke bilik Papanya.

"Nisa!" Jerit seseorang di belakang. Dia memusing dan melihat tasya sedang berlari ke arahnya. Tasya berenti dan tercungap akibat kepenatan. Dia suruh Nisa menunggu sementara penatnya hilang.

"Jumpa apa apa" tanya Nisa. Dia melihat Tasya hanya mengangguk. terkejut Nisa dengan balasan kawanya itu.

"Kau sampai hospital pukul berapa pagi tadi?" tanya Tasya memadang sahabatnya itu.

"pukul 11.30..kenapa?"

Tasya menepuk dahinya. Nisa hanya terlewat setengah jam sahaja.

"Aku tengok dekat cctv tadi dalam pukul 11.00 pagi ada seorang doctor dengan dua orang nurse masuk bilik papa kau. Tapi aku pelik mula mula brilian tahan dia dari masuk lepastu brillian bagi dia masuk " jelas Tasya apa yang dia lihat di cctv tadi.

doctor dengan Nurse? Ulang Nisa.

Tasya menganggakkan kepala sahaja. Nisa cuba memikirkan sesuatu dia hanya membayar seorang doctor untuk menjaga papanya dah hanya sorang nurse.

Apa lagi info yang kau dapat?

"aku jumpa dengan brillian dan brian  tadi sebelum ke sini. Tengok kau dah tak ada. Terus aku berlari jumpa kau kat sini. Kau nak pergi mana ni?"

"aku nak settel mayat papa aku dulu. Besok pagi aku nak kau panggil doctor dan dua orang tu jumpa aku besok. Aku gerak dulu"

Tasya hanya mengangukkan. Buat masa sekarang nisa masih lagi tidak baik dengan semua perkara yang berlaku. Dia hanya mengharapkan ada lelaki yang mampu menjaganya seperti mana kelvin menjaganya. 

Telefon seseorang berbunyi. Dia melihat nama yang tetera dia menjawab panggilan itu.

"How?" Tanya si dia

"kelvin is dead" balas seseorang di dalam panggilan itu.

"Wow good news for me" ujar dia dengan senyuman sinis. Dia terus meletetakkan panggilan itu.

AADEN ROSE Where stories live. Discover now