Part 24 AadenRose

37 2 3
                                    

Santander,  Spain
Kediaman Encik kelvin

Malam itu Nisa masih lagi berfikir mengenai Lelaki yang bernama Max itu. Dia pasti dia pernah dengar nama lelaki itu. Dia jalan menuruni tangga dia melihat pintu rumahnya dibuka.

Muncul bella yang berjalan dengan penat menuju ke arah ruang tamu rumah itu. Pelik Nisa dibuatnya. Ke mana gadis itu pergi sehingga lewat malam baru balik rumah.

Lewat you balik? You pergi mana? Ujar Nisa berdiri di tangga sambil tngan nya memeluk tubuh. Bella segera berpaling memandang gadis itu.

"I kan pelacur" balas Bella acuh tidak acuh. Mungkin tarlampau penat. Nisa berjalan menurun dan menuju ke ruang tamu itu. Dia duduk di sofa berhadapan bella. Dia memandang gadis itu buat sementara.

Nisa hanya diam dan menganguk. Dia membuka telefon dan mendail nombor seseorang. Bella hanya memandang Nisa.

You nak keluar ke? Tanya bella selepas melihat pemakaian gadis itu dengan baju lengan panjang dan skirt labuh.

Nisa memandang tersenyum lalu menganguk ke arah gadis itu. Bella hanya menganguk dia mahu bertanya tpi biarlah saja lah . Nisa harap bella tidak bertanya lebih hal ini. 

Nisa segera mengubungi nombor yang didail sebentar tadi. Beberapa saat kemudia dengar suara si penyahut.

Awak ambil saya pukul berapa? Tanya Nisa. Bella masih lagi setia melihat gadis itu.

Lah...tadi kata nak ambik saya? Tak jadi pula. So saya kena pergi sendiri lah ni? Tanya Nisa pada si penyahut.

Beberapa minit kemudia bella nampak Nisa mengeluh. Dia cuba bertanya tetapi gadis itu tidak mahu menjawab. Bella hanya mengeleng melihat gadis itu. Cepat betul dia menarik muka.

"I pergi dulu" ujar Nisa. Dia bangun dan meningalkan bella disitu. Bella juga terus melangkah menuju ke biliknya.

.....

Ayden menapak menuju ke dalam rumah. Dia berselisih dengan abangnya di pintu masuk.

Kau nak pergi mana malam malam ni? Tanya Ayden tak pernah abangnya keluar malam. Suka duduk dalam rumah selalunya.

"Aku kan nak keluar dengan Rose". Jawab Aaden. Sudah tahu tanya lagi. Muda muda dah pelupa adiknya itu.

Tersengih Ayden dia mengaru kepalanya yang tidak gatal itu. Tetapi ayden pelik takkan nak pergi dating pakai macam ni je.

"Kau tak ada baju lain ke ha?" Soal Ayden.

Aaden memandang pakaian nya dan kembali memandang Aaden dengan padangan pelik. Apa yang tidak kena pada bajunya. Kesan koyak pun tidak ada.

"Kenapa? Koyak ke?" Ujar Aaden pelik.

Ayden memandang abangnya dan mengeleng. Dia jalan memusing abangnya.

"Kau pahal ni. Dah lah aku nak blah buang masa je dengan kau kat sini". Marah Aaden. Ada sahaja adiknya itu. Dia berjalan menuju ke arah kereta ferrari biru miliknya.

......

Sampai sahaja di restaurant itu Aaden melihat sekeliling. Gadis itu masih tidak sampai dia mengambil keputusan untuk duduk di meja kosong berhampirannya.

"Hola señor este es el menú" ( hello Encik ini menunya) ujar seorang gadis muda di sebelanya. Sebaik sahaja Aaden memaling wajahnya ke arah gadis itu gadis itu terus menjadi kaku.

"Erm gracias ... ¿por qué estás?" ( Erm thanks...kau kenapa?) Tanya Aaden dingin.

Gadis itu tidak tahu mahu memberi jawapan apa. Tidak pernah dia nampak lelaki itu makan di sini.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 21, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

AADEN ROSE Where stories live. Discover now