Dear, IkaSyafiqah1
Tajuk Karya : Adawiyah Humairah
Genre : RomanceQes terpaksa buat double review untuk Batch 01 - 3🌻 ni sebab IkaSyafiqah isi dua buku dalam satu borang hehe.
Buku ketiga qes review. Bismillah.
1)
COVER
🌻 Ya, cover tu memang cantik plus tersusun! Tapi, kabur sikiiit saja. Tak banyak ok? Mungkin sebab tulisan font dia color jingga dengan background yang warna brown pudar dan sedikit kekuningan. Tbh cover tu memang cantik!
BLURB/SINOPSIS
🌻 Sinopsis awak ok. Sebab awak nyatakan situasi dia melalui dialog watak-watak dalam buku ni. Kalau awak buat sinopsis macam buku Suka Dalam Diam rasanya ok sikit, kurangkan dialog sahaja.
STORYLINE
🌻 Heroin dah kenal dari awal tapi, ramai yang muncul sebagai hero kepada si heroin. Megat? atau Tengku Danish? atau Kaylan? atau Megat tu Kaylan? Erk- complicated nya otak qes HAHA. Setakat ni jalan cerita dia ok walaupun tiada lagi adegan romantik.
PERKATAAN
🌻 Not bad, kurang kesalahan tatabahasa bagi qes kalau orang lain tak tahulah. Dekat prolog saya ada terbaca perkataan berganda yang dia punya tanda ntah apa nama simbol tu, yg ni (-) ada jarak antara perkataan. Sepatutnya dia sambung sekali kankankan.
Contoh : Buah - buahan.
Tapi, saya baca sampai bab 10 dah tak ada error macam tu kecuali dekat prolog.
•••
2)
Tajuk Karya : Witches
Genre : FantasyIngat pula Harry Potter kalau tentang ahli sihir ni hshshs.
COVER
🌻 Background dia cantik! Mata lelaki menusuk kalbu hshshs mungkin dalam 7/10. Tagline dia macam terpotong hehe.
BLURB/SINOPSIS
🌻 Tbh qes tak tertarik dengan sisopsis Witches. Cerita dia about orang jahat nak ambil kuasa Emily dan Hayden lindungi dan tolong Emily atas dasar cinta. Kalau Ika tambah klimaks dia sikiiiit mungkin boleh jadi lebih menarik.
STORYLINE
🌻 Qes dah baca sampai bab 9. Dari pandangan qes, story Ika makin lama makin menarik (dah namanya naik klimaks mestilah best wahai qesrwa) start daripada cacing giant dengan Romeo.
Kemunculan Viviana/Vivian/Vianna yang nak pisahkan atau hancurkan Emily dan kemunculan Lord/Leon --- . Puak vampire yang nak kuasa Emily dan bertarung. Qes selalu baca ww vs vampire hshshs. Terus terang, cerita Ika tentang Witches ni boleh tahan dengan imaginasi Ika yang tinggi *thumbs up
PERKATAAN
🌻 Permulaan setiap bab tu macam mantera bila nak baca bab baru hshs. Seperti AH, kurang kesalahan tatabahasa bagi qes. Dalam satu perenggan selalunya ada 20+ baris tapi, Witches banyak yang satu perenggan 6 baris.
Mungkin sebab buku tu short story. Mungkinla hshshs.
Rasanya itu saja untuk Adawiyah Humairah dan Witches hasil karya IkaSyafiqah1
Qes minta maaf kalau ada beberapa perkataan dari qes yang buat Ika terasa. Maklumlah, qes masih bergelar rookie hshs :')
YOU ARE READING
Qesrwa Book Review | [ H ]
RandomSemua tau book review tu apa kan? Jadi, yang hati kental sila majukan diri. Jkjk Terbuka kepada semua penulis di dunia oren ini. Batch 01 - 🌻 close √ Batch 02 - 🌼 close √ Batch 03 - Batch 04 - BATCH 01 DAN 02 DAH PENUH. BATCH 03 AKAN DIBUKA SELEPA...