Dear, Angel_k20
Tajuk Karya : Hello Abang Bodyguard!
Genre : Action
Let me be honest, buku ni pernah dekat suggestion wattpad qes. Tapi, qes hanya baca blurb dia sampai habis dan qes tak sambung baca cerita sebab tak tertarik. Maafkan seorang qesrwa ")Buku kedua yang qes review. Bismillah.
COVER
🌻 Cover not bad, 7/10. Background cover tu padan dengan tajuk karya. Qes suka sebab simple!
BLURB/ SINOPSIS
🌻 Seperti yang dinyatakan di atas, qes tak tertarik. Mungkin sebab qes tak minat dalam genre Action ni, bagi qes lah sebab banyak lagi yang minat genre Action ni awak jangan risau. Tambahan pula sinopsis HAB ni separuh pendek, tak lebih dan tak kurang, susah sikit qes nak faham.
STORYLINE
🌻 Bagi HAB ni qes baca dari prolog sehingga bab 15. Jalan cerita dia memang best! Bab 1 dia ok sikit sehinggalah bab 7 atau 8 tak silap. Mula dah nak obses dekat story tu hshshshshs. Qes ingat Rayyan tu ayah Hana rupa-rupanya arwah ayah Hana yang dermakan organ dekat Rayyan.
Awal-awal dia dah macam klimaks apatah lagi pertengahan hshshs. Keep it up girl!
PERKATAAN
🌻 Jangan ingat qes terlepas pandang satu perkataan tu, ceh. Angel ni orang mana ya? Ayat awak macam ada slang Sabahan sikit hehe. Dan banyak singkatan perkataan seperti
Begini - gini
Kasih - kasiPerkataan 'Kasi' pula, ya memang ramai orang Melayu guna perkataan ini tetapi, perkataan sepatutnya adalah 'Beri' dan 'Bagi'.
Kalau nak tahu lebih terperinci boleh buka Mr.Google atau tanya guru bahasa Melayu. Kamus bahasa Melayu dan Inggeris juga boleh dijadikan sebagai rujukan.
Awak ada letak 'Dalam proses edting' dekat desc kan? Jadi, nothing to worry, edit slow-slow jangan terburu-buru.
Rasanya itu saja untuk Hello Abang Bodyguard! hasil karya Angel_k20
Qes minta maaf kalau ada beberapa perkataan dari qes yang buat Angel terasa. Maklumlah, qes masih bergelar rookie :')
YOU ARE READING
Qesrwa Book Review | [ H ]
CasualeSemua tau book review tu apa kan? Jadi, yang hati kental sila majukan diri. Jkjk Terbuka kepada semua penulis di dunia oren ini. Batch 01 - 🌻 close √ Batch 02 - 🌼 close √ Batch 03 - Batch 04 - BATCH 01 DAN 02 DAH PENUH. BATCH 03 AKAN DIBUKA SELEPA...