-Shining little star
Leave the light at the skyHari pertama aku memasuki tingkatan 5 sangat memeningkan apabila ramai pelajar yang berkumpul disetiap lorong sign board.Yang menjadi masalah sekarang ialah aku tak tahu dimana kelas aku sebab dorang sibuk berkumpul dihadapan.
Setelah beberapa minit kemudian murid murid yang memenuhi lorong itu memasuki kelas masing masing.Aku menghela nafas lega.Setiap kertas aku teliti andddd aku dah agak ! Aku akan masuk kelas perakuanan.Kelas 5PA2 oh great daripada kelas psv well psv selalu direndah rendahkan.Bukan tak suka cuma aku mengharapkan perakunan lebih sebab aku tak suka subjek seni.
Dengan langkah yang lemah gemalai aku mencari kelas tingkatan 5 yang nun jauh disana.Rasa malas pula untuk mencari kelas 5PA2 ni.Namun aku gagahkan diri untuk mencari sehinggalah aku bertembung dengan Cikgu Arianna.
"Eh Harlin , kamu hendak kemana ?"Soal Cikgu Arianna.Dia memang ramah serta lembut orangnya.Dan dia seorang yang sangat baik denganku antara semua Cikgu.Aku menghadiahkannya senyuman panjang.
"Saya hendak mencari kelas cikgu"Balasku lembut.
"Oh kamu kelas apa ?"Soalnya lagi.
"Saya kelas 5PA2.Ada apa cikgu ?"Soalku.
"Erh tolong Cikgu.Agihkan kertas ni kepada rakan sekelas kamu nanti.Dan esok kutip kertas ni dan letak diatas meja cikgu.Cikgu ade emergency call ni"Katanya.Dan aku hanya sekadar mengangguk lalu mengambil kertas kertas itu.Memang aku sudah agak tentang masalah cikgu Arianna mengenai anaknya yang koma.Anaknya juga seumur denganku namun aku tidak kenali siapa anak Cikgu Arianna.Al maklumlah aku jarang bergaul.Yang aku tahu anak Cikgu Arianna ni boleh dikira famous juga.
Sesampai sahaja dikelas Shima melangkah kearahku.
"Nak aku agihkan ?"Seperti tahu tahu sahaja yang aku malas nak agihkan jadi aku menyerahkan kepadanya.Gadis itu memang sering dan suka agihkan kertas kepada seluruh kelas.
Aku mengambil tempat dibelakang sekali.Nasib sahaja bilangan kelas ini tidak banyak jadi tiada sesiapa yang duduk disebelahku.
Tiba tiba muncul dua orang lelaki yang tidak aku kenali.Sorang duduk dikerusi hadapan dan sorang lagi disebelahku.
"Hi silently princess !"Tegur lelaki yang berada disebelah ku.Aku menjongketkan kening memandangnya.Tidak pernah lagi lelaki menegurku.Lagi lagi dorang berdua ni kira famous juga dalam sekolah jadi why kena tegur aku yang low class ni.
"Aku Haikal Nazmi call me Haikal"Kata lelaki yang berada disebelah ku terlebih dahulu.Hendak sahaja aku bertanya kepada mereka "ada aku tanya ?"
"Dan aku Mikael panggilan singkat mika"Kata orang yang berada disebelahku.
"Mana miho kau ?"Soal Haikal.
"Diam ah !"marah Mikael.
"Em korang cikgu datang"Beritahuku.Mereka lantas memandangku dengan riaksi terkejut beruk.Aku memandang mereka pelik , asal ?
"ka-kau boleh ber-bercakap ?"Soal Mikael terlebih dahulu.
"Err"
"Miho ! Haikal ! Duduk ah"Arah Rafie.Dan dengan itu entah dari mana mika dapat botol mineral selantas itu dia membaling botol itu kearah rafie.
"Jangan panggil kan aku kata !.Lahan*t betul"Carut Mika lalu mereka berdua lantas menuju ke meja masing masing.Aku hanya sekadar mendiamkam diri lalu aku fokuskan diri dengan cikgu relief dihadapan.
"Asalammualaikum dan Selamat sejahtera cikgu"Ucap seluruh kelas.Cikgu menjawab lalu membenarkan kami untuk duduk.Dan tidak sampai 2 minit cikgu main fon seluruh kelas sudah bising.Aku memerhati setiap roh yang berada disebelah classmate aku terutama sekali yang paling banyak Chong salah satu lelaki yang aku rasa menyeramkan.
YOU ARE READING
JAEDEN ARYAN (SHORT STORY) ✓
Short Story#known as mr ghost #baca balik , author ada ubah suai citer ni. #baca au ! author ada tambah bab ! *** Harlin, dia menpunyai kelebihan melihat makhluk ghaib.Bertemu dengan Aryan hantu yang sesat membuatkan dirinya runsing apabila diganggu ary...