c-three ; punishment

90 8 4
                                    

Pada jam 3 pagi aku terjaga daripada mimpi lena hanya kerana tekak memerlukan air.Haih baru saja tadi aku mimpikan putera berambut blonde , kacau betul lah ish . Aku berdiri dengan rambutku yang serabai.Pintu bilik aku buka , aduhai takkan nak guna tangga ? Dah lah pemandangan aku samar samar bila menjelang malam.Lift pula rosak.

Argh kerana terlalu dahaga aku lantas turun kebawa secara perlahan lahan.Takut tersungkur kehadapan , siapa yang malu ? Aku juga . Tak pasal pasal readers gelakkan aku.

Dan apabila tiba Di dapur tanpa membuka lampu.Peti ice aku buka lalu air Tropicana twisted berperisa oren aku ambil.Gelas yang berada di cabinet atas aku ambil lalu air tadi aku tuangkan.Dan akhirnya setelah beberapa ayat author type dapat juga aku minum.Selesai minum aku meletakkan air kedalam peti ais.Gelas tadi aku basuh lalu aku letakkan ditempatnya kembali.

Kpap!

Bunyi remot terjatuh kedengaran.Jangan cakap Papa tengok bola lewat malam.Tapi hari ni mana ada bola psstt.Papa ni ada yang aku report dengan mama ni karang.

Aku keluar dari dapur lalu menuju ke ruang tamu.Aik pendengaran aku ker remote jatuh tadi.Eish ada ada sahaja kau ni harlin.

Pap !

Pintu sliding ditutup kuat.Siapa pula yang pergi kolam malam malam buta ni.Tak akan mama broken dengan Papa lagi ? Adohaiii . Malam malam ni author saja buat cerita complicated.

Tiba tiba kedengaran sayup sayup suara seseorang.

Air pasang malam ~
Surut pukul lima ~

Aku meneguk air liur.Aku tahu sudah apa yang sedang berlaku sekarang.Bulu romaku menegak. ARYAN HELP ME ! Jujur aku lemah semangat.

Nyonya bangun pagi ~
Siram pokok bunga ~
Pokok bunga melur tanam
tepi bukit
Itik bertelur
Ayam beranak

Semakin lama suara itu semakin menjauh.Kata orang bila jauh dia dekat.Bila dekat dia jauh.

Aku lantas berlari naik keatas.Pintu bilik aku buka lalu lantas aku melompat keatas katil.Selimut aku tarik menyelubungi diri.Pelbagai surah aku baca , surah kursi pun ayatnya bertaburan aku baca.Ya allah ampunkan aku.

"adik pergi mane ? Asal tinggal nenek"Suara itu muncul.Ini yang buat aku bertambah seram.Dengan author author sekali rasa seram type benda ni HAHA .

Aku katupkan mata memaksa mata untuk lelap and finally ! Aku tertidur

***

Selepas kejadian aku dikacau , keesokan harinya aku tidak kesekolah.Bukan malas atau demam cuma lambat bangun.Jadi aku merancang ingin berjalan jalan ke mall.Yessza ! Kalau Papa tahu mati aku jadi terpaksalah aku keluar senyap senyap.

Dengan hanya mengenakan kameja hitam panjang sehingga paras bawah lutut serta seluar jeans hitam.Aku kenakan pula dengan purse berwarna coklat cair.Ahah ! Baru Nampak ade class sikit HAHA.Class tak class sape kesah duh?

Aku menjenguk bilik kerja papa yang berada di tingkat bawa.Kelihatan papa yang sedang sibuk membuat kerja menggunakan komputer.Line maxis , digi , celcom clear √ eh tibe.

JAEDEN ARYAN                                      (SHORT STORY) ✓Where stories live. Discover now