Pengetua memandang dua orang lelaki dihadapannya dengan pandangan yang tajam.Tiada apa yang mampu dia lakukan selain mengeluh.Dia tidak sangka dalam sekolah ini ada juga pelajar berperangai lahan*t.
“Hanani betul dorang yang lakukan semua ini kepada awak ?”Soal Pengetua masih tidak percaya.Hanani yang masih menanggiskan air mata palsu terus mengangguk.
“Dia tipu ! Kitorang Tak pernah sentuh kau.Baik kau terangkan dengan Pengetua perempuan sebelum aku rembat kau dekat sini”Baran Haikal.
“Pengetua kalau perempuan macam ni bersepahlah dekat club tu tinggal pilih je.Ni entah masih ada dara ke tidak”Sinis sahaja Mikael berkata.Merah wajah hanani , dia marah akan percakapan mikael tadi.
“Sudah saya akan pindahkan kamu berdua kesekolah lain.Pelajar disini tiada yang berperangai anjing seperti awak.Hanya parasit kepada sekolah ini Sahaja”Mikael serta haikal sudah baran dengan kata kata yang dilemparkan Pengetua kepada mereka.
“Tunggu !”Harlin menjerit lalu membuka membuka pintu pengetua.Dengan nafas yang tidak teratur dia terbongkok disitu.
“Kenap—”Tidak sempat pengetua ingin berkata harlin lantas memotong.
“Jap huh huh bagi nafas huh saya stabil”Kata Harlin kepada Pengetua.Selepas nafasnya betul betul stabil.
“First I'm sorry sebab Bawa benda ni kesekolah.Second I think pengetua tak patut tuduh tanpa bukti yang kukuh.Third here bukti sebenar”Harlin membuka rakaman yang telah dirakamnya.Kedengaran jelas suara suara kumpulan Ariel.Hanani sudah mulai memucat.
“Hanani Aireen”Pengetua memandang hanani tajam.
“Betulkah kamu diupah Team Ariel ?”Soal Pengetua.Lambat lambat hanani mengangguk.Dia mahu terangkan apa lagi ? Sudah terang lagi bersuluh yang pihak mereka bersalah.
“Harlin panggil Team Ariel.Hanani , Mikael dan haikal stay”Arah Pengetua.Harlin akur lalu berjalan keluar daripada bilik pengetua.Kelas 5PA3 ditujunya.Ceh namanya jer kelas perakuanan, kelas pandai tapi kecerdasan tidak sama dengan perangai yang serupa haiwan yang berwarna pink.'faham ii jela
“Asalammualaikum cikgu pengetua panggil Ariel , Faris dan eddy”Kata Harlin tanpa mengetuk pintu.Cikgu mengangguk lalu mengarahkan Team Ariel mengikuti langkah Harlin menuju ke pejabat.
Harlin yang berjalan dengan mereka mendengar setiap apa yang dibisik bisikkan mereka dibelakang.
“Kau rasa asal pengetua panggil kita”
“Cuak siak”
“Aku tak senang hati”
“Alah lek , mungkin pengetua nak kita jadi saksi or anything”
Suara mereka tidak lagi didengari.Apabila tiba dipejabat , Pengetua mengarahkan mereka untuk masuk.
“Ariel Danny , Faris Adham dan Eddy Shahrul.Kamu bertiga dikenakan buang sekolah atas sebab merancang perkara buruk terhadap Mikael serta haikal.Kamu tahu kesalahan yang kamu buat sangat besar sehingga melibatkan seorang perempuan ? Sepatutnya umur seperti kamu ini boleh ditangkap namun atas belas kasihan saya , saya lepaskan.La—”Panjang pengetua berceramah seperti tiada penghujungnya.Lantas faris memotong percakapan pengetua.
YOU ARE READING
JAEDEN ARYAN (SHORT STORY) ✓
Short Story#known as mr ghost #baca balik , author ada ubah suai citer ni. #baca au ! author ada tambah bab ! *** Harlin, dia menpunyai kelebihan melihat makhluk ghaib.Bertemu dengan Aryan hantu yang sesat membuatkan dirinya runsing apabila diganggu ary...